Levá odpočívka Střechov na D1 se uzavřela, s ročním zpožděním začala modernizace
Odpočívka Střechov byla budována spolu s dálnicí v 70. letech, jde tak o jednu z nejstarších odpočívek na D1.
Velká modernizace odpočívky Střechov (vlevo), která leží na D1 zhruba na půli cesty mezi Prahou a Jihlavou, dnes se zhruba ročním zpožděním začala. Řidiči musejí po dobu modernizace počítat s úplnou uzavírkou odpočívky včetně podjezdu pod dálnicí, který propojuje její levou a pravou stranu.
„S opětovným uvedením do provozu počítáme na přelomu srpna a září tohoto roku,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Martin Buček. O víkendu stavbaři osadili dopravní značení a dnes začínají s frézováním povrchu.
Stavba měla být hotová už loni, zhruba roční zpoždění nabrala kvůli sporům o reference vítězné firmy Metrostav Infrastructure (MI). Její cena, známá už loni v únoru, činí 127,9 milionu korun, když předpokládaná cena byla 176 milionů. Stejně jako u dalších dálničních staveb, kde MI nabídla nejnižší cenu, ale došlo na řízení u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Smlouvu ŘSD mohlo podepsat až koncem loňského roku.
Odpočívka Střechov byla budována spolu s dálnicí v 70. letech minulého století, jde tak o jednu z nejstarších odpočívek na D1. V době výstavby šlo o velkou odpočívku s čerpací stanicí, ke které v 90. letech přibyl snack a motorest.
Rekonstrukce zahrne kompletní nové povrchy včetně odvodnění, nově bude instalován odlučovač ropných látek a retenční nádrž. Stání pro kamiony budou z cementobetonu, jejich kapacita se zvýší ze současných 42 míst na 98 míst. Vzroste i počet míst pro osobní auta, pro jejichž malé pasažéry bude vybudováno hřiště. Na výjezdu z odpočívky zpět na dálnici vznikne okružní křižovatka.
Odpočívka na levé straně je propojena s odpočívkou na pravé straně podjezdem pod dálnicí, kapacitu tak lze využít pro oba směry. Tomu mají napomoci nové informační tabule. Odpočívka na protější straně dálnice byla vylepšena už v roce 2019.