Kultivace Hanácké dálnice bude na jaře pokračovat. Cena v tendru na křižovatku Drysice klesla
Dálnice D46 supluje nedokončenou dálnici D1, ŘSD se jí snaží modernizovat od roku 2011
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dovedlo do finále tendr na přestavbu křižovatky Drysice na dálnici D46. Nabídku podalo šest firem, s nejvýhodnější (pro stát) přišlo sdružení firem Kareta a Silnice Group. Nabídlo cenu 187,4 milionu, předpokládaná cena byla 202,3 milionu. Čtyřicetikilometrové dálnici mezi Olomoucí a Vyškovem se někdy přezdívá Hanácká dálnice; ŘSD se ji snaží v posledních deseti letech modernizovat.
„Stavba MÚK Drysice má pravomocné stavební povolení a její zahájení se předpokládá na jaře,“ uvedl šéf ŘSD Radek Mátl. Hotovo má být v roce 2022.
Stavba zahrne především doplnění připojovacích a odbočovacích pruhů. Dnešní řešení křižovatky je z roku 1983, kdy se postavily jen připojovací klíny. Ty dnes představují závadu, neboť neumožňují bezpečný nájezd a sjezd. Dobudování připojovacích pruhů si vyžádá mimo jiné rozšíření dálničního mostu přes místní komunikaci, vyměněny a rozšířeny budou také protihlukové stěny.
Dálnice D46 supluje nedokončenou dálnici D1, ŘSD se ji snaží modernizovat od roku 2011. Kultivace spočívá především v přestavbě nevyhovujících křižovatek, kterým z dob výstavby před desítkami let chybějí hlavně připojovací pruhy. Zmodernizovány byly zatím čtyři křižovatky. Byla také instalována například nová svodidla.
Od září se za 200 milionů modernizuje křižovatka Prostějov-střed. Letos se chtějí silničáři vedle křižovatky Drysice pustit i do křižovatky Vyškov. Naposledy byla začátkem předloňského září zprovozněna křižovatka Olšany u Prostějova.