Jediná nabídka. Nejdelší úsek D1 modernizuje trio Strabag, Eurovia a Metrostav
Trojice největších tuzemských stavebních firem Strabag, Metrostav a Eurovia se spojila do jediného sdružení, které podalo nabídku na modernizaci dalšího
Trojice největších tuzemských stavebních firem Strabag, Metrostav a Eurovia se spojila do jediného sdružení, které podalo nabídku na modernizaci dalšího úseku dálnice D1. Úsek mezi Velkým Beranovem a Měřínem opraví i tak levněji, než Ředitelství silnic a dálnic očekávalo.
Vítězství sdružení a uzavření smlouvy vyplývá z informací na profilu zadavatele. ŘSD za modernizaci zaplatí 1,888 miliardy korun, odhadovaná cena byla 2,122 miliardy korun. Vzhledem k tomu, že přišla jediná nabídka, neproběhlo ani hodnocení.
Jde o první soutěž na modernizaci D1, na kterou přišla jediná nabídka. V minulosti se stalo, že se se hlásilo i více než deset firem. Tendr na nejdelší úsek dobře dokresluje situaci na trhu: práce mají firmy až moc a nemusí se hlásit za každou cenu. Postup, kdy se největší hráči na trhu spojují do jednoho sdružení, připomíná největší roky „hojnosti“ na ŘSD z dob 2007 a 2008.
14,7 kilometrů dlouhý úsek je nejdelším na D1, který čeká modernizace. Ta by měla začít ještě letos. Podle aktuálního letáku ŘSD sice stavební povolení napadly Děti Země , stavět by se mělo ale ještě letos, dokončení je plánované na rok 2021. „Naše námitky se neřešily v rozkladovém řízení, počítám, že do půlky října by mělo být vydáno rozhodnutí ministrem dopravy,“ řekl Miroslav Patrik z Dětí Země.
ŘSD má modernizaci celého úseku rozdělenu na šest etap, dojde i k úplné uzavírce kvůli zbourání nadjezdu na 120. kilometru. Projekt počítá i s novým nadchodem pro zvěř na kilometru 128,8.