Holport silničních firem ve Středočeském kraji míří k antimonopolnímu úřadu

Oprava silnice v Ilustrační foto: Krajská správa a údržba silnic Středočeského krajeOprava silnice v Ilustrační foto: Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje

Kraj řeší i možnost vybudování vlastních kapacit.

Středočeský kraj podá kvůli tendru na běžnou a zimní údržbu silnic druhé a třetí třídy pro oblast Mnichovo Hradiště podnět na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Do tendru vyhlášeného na jaře se přihlásilo jediné sdružení utvořené z původních dodavatelů, maximální plánovanou cenu překročili v nabídce zhruba o miliardu korun.

Krajští radní  vzali na vědomí doporučení na zrušení zakázky, zrušit ji ale musí zadavatel, tedy Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje (KSÚS). Novinářům to po jednání krajské rady řekl radní pro veřejnou dopravu Petr Borecký (STAN).

Okolnosti této zakázky by Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zajímat mohly a měly, takže zcela určitě nějaký podnět na ÚOHS půjde,“ řekl Borecký. Situace, kdy se do tendru přihlásí osm firem v jednom konsorciu, podle Boreckého není náhoda. „Pak je zajímavé, že se nepřihlásil vůbec nikdo další, takže my zcela určitě na toto skákat nebudeme, a rozhodně máme připravené v záloze další řešení,“ řekl Borecký.

iRozhlas: Místo konkurence holport. Středočeský tendr na opravy silnic skončil fiaskem

Kraj by podle něj například mohl vypsat nové soutěže na menší oblasti nebo vybudovat vlastní kapacity. KÚSK nyní podle Boreckého zřejmě bude jednat podle doporučení své dozorčí rady a zakázku zruší.

KSÚS vypověděla dlouhodobé smlouvy s dodavateli ke konci března. Novou soutěží chtěl kraj dosáhnout lepších podmínek v kvalitě i nákladech. O zakázku v hodnotě 2,64 miliardy korun se přihlásilo sdružení osmi původních dodavatelů, s nimiž chtělo hejtmanství nevýhodné rámcové smlouvy rozvázat. Hejtmanka Petra Pecková (STAN) v úterý novinářům řekla, že do tržních konzultací se zapojila řada velkých firem a přišlo víc než 600 dotazů od uchazečů, velcí hráči na trhu se podle ní do tendru nepřihlásili.

Dosavadní smlouvy platí do konce března příštího roku, pokryjí tak ještě nadcházející zimní údržbu. Rámcová dohoda s novým dodavatelem měla být uzavřená na osm let. Měl začít pracovat od dubna příštího roku.

Tagy kartel Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje Středočeský kraj údržba silnic
12 komentářů