Hodnocení jídla ve vlacích pokračuje. S novým rozšířeným dotazníkem
První pokus porovnat kvalitu občerstvení u vlaků pokračuje. Autoři facebookové stránky Cestování na talíři se po prvním průzkumu rozhodli zkusit
První pokus porovnat kvalitu občerstvení u vlaků pokračuje. Autoři facebookové stránky Cestování na talíři se po prvním průzkumu rozhodli zkusit vyhlásit test znovu. Zjistili, že v prvním dotazníku chyběla řada zásadních otázek.
„Nové jsou otázky na doplňkový sortiment, dvě otázky řeší spotřebitelské chování, šest je demografických, abychom věděli, odkud tazatelé jsou,“ říká spoluautor průzkumu Igor Chovanec.
Vzorem pro Cestování na talíři je hodnocení kvality leteckých dopravců Skytrax. Dva fanoušci železnice Igor Chovanec a Tomáš Kalousek se rozhodli pro dotazník i kvůli tomu, jak z vlaků postupně mizí jídelní vozy a kvalita jídla na železnici padá.
Podrobný průzkum se týká zatím vlaků na území České republiky a Slovenské republiky. Jde o následující poskytovatele těchto cateringových služeb: Jídelní a lůžkové vozy (JLV, klient České dráhy, ČD), Wagon Slovakia Košice (WSK, klient Železničná spoločnosť Slovensko, ZSSK), Wagony restauracyjne i sypialne (WARS, klient Polskie koleje państwowe InterCity, PKPIC), Utasellátó (klient Magyar Államvasutak START, MÁV START), Henry am Zug (klient Österreichische Bundesbahnen Personenverkehr, ÖBB Personenverkehr), LEO Express a RegioJet. Společnost ARRIVA vlaky není do aktuálního průzkumu zahrnuta, protože rozsah cateringových služeb v jejích vlacích je minimální.
V celkem 45 otázkách zjišťují dotazy kvalitu a nabídku jednotlivých jídel a nápojů, řeší i kvalitu služeb, úslužnost personálu, rychlost nebo jazykovou vybavenost.