DPP vypsal tendr na první stavbu nové vozovny Hloubětín, už má potřebná povolení
Příprava stavby nové tramvajové vozovny v Hloubětíně pokročila. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) vypsal výběrové řízení na zhotovitele první
Příprava stavby nové tramvajové vozovny v Hloubětíně pokročila. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) vypsal výběrové řízení na zhotovitele první etapy, kterou představuje především zbudování nového energocentra a měnírny včetně dodávky všech technologií.
To má podle předpokladů podniku vyjít na 101,3 milionu korun, lhůta pro doručení nabídek už byla jednou posunuta a nyní je uzávěrka 25. března.
Následovat bude stavba nové haly a dílen, která by měla být hotova do konce roku 2022. Jak deníku Zdopravy.cz řekl technický ředitel DPP pro povrchovou dopravu Jan Šurovský, podnik aktuálně získal pravomocné stavební povolení na novou remízu. Celkové náklady na proměnu areálu vozovny se odhadují na 1,8 miliardy korun.
„Autor architektonického řešení se pokoušel o odkaz na starou vozovnu, my nicméně v první řadě potřebujeme, aby vše bylo praktické a funkční. Nejde o stavbu přístupnou veřejnosti a viditelnou zvenku,“ uvedl loni v létě projektový manažer DPP Filip Jiřík.
Stará remízovací hala byla loni v létě odstřelena, a to kvůli neopravitelným deformacím střechy, která hrozila zborcením. Paradoxem je, že k zemi šla nejmladší pražská vozovna; byla zbudována na přelomu 40. a 50. let. Její střechu tvořily železobetonové skořepiny navržené závodem Armabeton.
Při realizaci myšlenkově pokrokové (a vizuálně zajímavé) konstrukce se ale nepodařilo dodržet předepsanou tloušťku a tvar skořepiny ani provedení výztuže. To mělo za následek vznik dílčích deformací zřejmě již při zhotovení stavby. U ostatních vozoven drží střechy ocelové konstrukce. Taková měla původně být i v Hloubětíně, ale projekt byl během výstavby změněn z důvodu nedostatku oceli v tehdejším Československu.
Na deformaci střechy upozornili zaměstnanci vozovny v roce 2013. Následovala provozní omezení a řada posudků; vše nakonec vyústilo v demolici.