Dopravní podnik připravuje modernizaci trati z Mostu k chemparku v Záluží
Úpravami projde i část trati v Litvínově.
Dopravní podnik připravuje rekonstrukci tramvajové trati z Mostu k chemickému areálu v Záluží. Hotová je projektová dokumentace a podnik má stavební povolení. Náklady budou kolem miliardy korun. Modernizace trati od chemparku do Litvínova skončila na jaře, kvůli prodlení požaduje dopravní podnik po zhotoviteli sankci. ČTK to řekla mluvčí Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova Hana Syrová. Další půl miliardy korun bude stát modernizace trati v Litvínově.
Druhá etapa prací mezi Mostem a Litvínovem se týká modernizace šestikilometrového úseku mezi otočkou v Záluží a zastávkou Most, Chomutovská. „Termín zahájení prací neznáme, záleží, kdy v soutěži vybereme dodavatele,“ uvedla Syrová. Modernizací se podle ní zvýší komfort a bezpečnost přepravy i kapacita. Se stavbou je spojena modernizace šesti dotčených zastávek, inženýrských sítí, trakčního vedení a dalších věcí. Opravovat se bude sedm mostních konstrukcí. Na základě průzkumu jejich stavu projektant doporučil je kompletně rekonstruovat, nikoliv pouze sanovat, jak bylo původně v plánu. Vítězný dodavatel proto bude muset upravit projektovou dokumentaci.
Modernizace i v Litvínově
Další etapou je modernizace trati v Litvínově v délce 1,2 kilometru od zastávky Litvínov, nádraží do zastávky Litvínov, poliklinika. „Trať by po rekonstrukci měla být v celé délce průjezdná i pro případnou náhradní autobusovou dopravu. V prostoru litvínovského terminálu u nádraží se zakryje kolejový svršek a v dalších úsecích bude zřízena pevná jízdní dráha,“ uvedla mluvčí.
Novými prvky na trase v Litvínově bude zastávka v Mostecké ulici, sdružená zastávka u obchodního domu, kde budou nově i autobusové zastávky, a v křižovatce ulic 9. května, Tržní, Jiráskova a Smetanova bude zřízen kruhový objezd vybavený světelnou signalizací. Nově bude upraven také prostor zastávky Litvínov, poliklinika včetně řešení autobusové zastávky směr Meziboří.
Na projekt podal dopravní podnik žádost o dotaci. Náklady jsou zhruba 500 milionů korun, dotace se předpokládá ve výši 370 milionů korun. „Projekt modernizace v Litvínově bychom rádi zkoordinovali s výše uvedeným projektem II. etapy projektu modernizace trati Záluží – Most z důvodu výluky a zavedení náhradní autobusové dopravy. Realizace je plánována na zhruba 24 měsíců z důvodu nutnosti koordinace se správci sítí, koordinace provozu ve městě apod.,“ uvedla Syrová. „Obě akce bychom chtěli příští rok vysoutěžit a následně zahájit výstavbu,“ řekla mluvčí.
První etapa modernizace trati skončila letos 30. dubna, o čtyři měsíce později oproti plánu. „Jízdní vlastnosti na zrekonstruovaném úseku se zlepšily a drobné problémy řešíme průběžně formou reklamací s dodavatelem. Zhotovitel stavby byl v prodlení, v souladu se smlouvou o dílo je po zhotoviteli požadována sankce,“ uvedla bez konkrétní částky mluvčí dopravního podniku.