Desetimiliardový tendr na autobusy ve Zlínském kraji. Ústup Zemka, nástup Transdevu

Iveco Crossway společnosti ČSAD Bus Uherské Hradiště. Foto: ČSAD Bus Uherské HradištěIveco Crossway společnosti ČSAD Bus Uherské Hradiště. Foto: ČSAD Bus Uherské Hradiště

Obyvatele Zlínského kraje čeká od prosince letošního roku v řadě oblastí s velkou pravděpodobností střídání autobusového dopravce. V soutěži na

Obyvatele Zlínského kraje čeká od prosince letošního roku v řadě oblastí s velkou pravděpodobností střídání autobusového dopravce. V soutěži na dopravní obslužnost uspěli podle dnes podaných nabídek i dopravci, kteří dosud v kraji nejezdili.

V každé oblasti přišla alespoň jedna nabídka. Z cen, které firmy nabídly je patrné, že v některých oblastech dojde k výměně dopravce,“ potvrdil krajský náměstek pro dopravu Pavel Botek. Detaily o jednotlivých nabídkách nechce kraj oficiálně zveřejnit až do vyhodnocení soutěže. Redakci Zdopravy.cz se podařilo získat od dopravců protokol z otvírání obálek.

Zřejmě největším překvapením je prohra dosud největší dopravní skupiny ve Zlínském kraji, firem společnosti ČSAD Invest Zdeňka Zemka. Ta nabídla nejnižší cenu jen na Kroměřížsku, Krodos Bus nabídl o dvacetník méně než Arriva. V ostatních oblastech Zemkovy firmy prohrály, včetně regionu Vsetínska, kde sídlí ČSAD Vsetín. Pro Zemkovy dopravní firmy tak může jít o druhou velkou ztrátu byznysu, firma tento týden prohrála dvě velké soutěže v Plzeňském kraji.

Kraj teď čeká hodnocení nabídek i vypořádání připomínek. Proti zadávací dokumentaci podala přes 50 stran námitek společnost BusLine jen hodinu před lhůtou pro podání nabídek, k ÚOHS podala stížnost také společnost Transdev. Ta přitom ve dvou oblastech míří k vítězství, spojila se s firmou TQM. Transdev loni ovládl většinu autobusové dopravy v Moravskoslezském kraji.

Zlínský kraj na rozdíl od jiných krajů v soutěži nepožaduje úplně nová vozidla, průměrné stáří musí být 6 let. Odhadovaná cena zakázky byla téměř 11 miliard korun. Podobně jako u vlaků se kraj rozhodl navýšit počty spojů o zhruba pět milionů kilometrů ročně, což je nárůst o pětinu. Změnou jízdních řádů má ale jezdit i tak méně autobusů, namísto 365 jich bude potřeba 344.

Nabídky dopravců pro jednotlivé oblasti (cena za kilometr)

Zlín
Arriva 38,01
ČSAD Vsetín 38,89

Uherské Hradiště
ČSAD Bus Uherské Hradiště 35,30

Kroměříž
Krodos Bus 37,89
Arriva 38,04
Vsetín

Vsetín
Transdev+TQM 34,97
ČSAD Vsetín 37,89
Arriva 37,92

Valašské Meziříčí
Transdev+TQM 35,50
ČSAD Vsetín 37,89

Valašské Klobouky
ČSAD Bus Uherské Hradiště 34,71
ČSAD Vsetín 37,89

Tagy Arriva ČSAD BUS Uherské Hradiště ČSAD Vsetín Krodos Bus Top Transdev zajištění dopravní obslužnosti Zlínského kraje Zlínský kraj
102 komentářů