Další zádrhel na hořínském kanále. Komory u Mělníka vyřadil požár

Zdvižný most na ohlaví komory Hořín. Pramen: ŘVCZdvižný most na ohlaví komory Hořín. Pramen: ŘVC

Komory mimo jiné využívají velké hotelové lodě, které v sezoně míří z Německa do Prahy.

Vodní cesta od severu do Prahy se v sobotu ocitla mimo provoz. Státní plavební správa (SPS) rozhodla na základě žádosti Povodí Vltavy o zastavení provozu přes obě plavební komory Hořín (malou i velkou) u Mělníka na vjezdu do Vraňansko-hořínského kanálu.

Funkčnost komor podle oznámení SPS narušil požár ovládací technologie. Zatím není jasné, jak dlouho odstávka potrvá. Komory na Hoříně přitom v nedávné době prošly velkou modernizací za stovky milionů korun. Velká komora dostala mimo jiné zdvihací most, aby se podjezdná výška zvětšila ze 4,5 metru až na sedm metrů.

Toho využívají velké hotelové lodě mířící v sezoně do Prahy. Nyní se do hlavního města nedostanou.

Téměř 10 kilometrů dlouhý plavební kanál z roku 1905 zajistil celoroční splavnost Vltavy od soutoku s Labem u Mělníka až po Vraňany. Zdymadlo Hořín překonává spád až 8,8 metru a je první v kaskádě šesti zdymadel, která umožňují bezpečnou plavbu do Prahy.

Na nedávno modernizovaném kanálu nejde o první zádrhel v právě probíhající sezoně. Mimo provoz se začátkem června ocitl i železniční most v Lužci nad Vltavou, který je jako jediný na české železniční síti osazen zdvihací technologií. Most poškodila všetečná mládež, před prázdninami byl opraven.

Tagy plavební komora Hořín Státní plavební správa vltavsko-labská vodní cesta Vraňansko-hořínský kanál
1 komentář