Další výluka metra kvůli střeše na Florenci. Náhradní tramvaj pojede do Opletalovy ulice
Stropní konstrukci nad vestibulem stanice tvoří 131 nosníků, jeden váží 28 tun. Všechny je třeba vyměnit.
Linku C pražského metra čeká o víkendu už třetí výluka kvůli modernizaci stanice Florenc, konkrétně výměně stropní desky. Stavbaři budou ze stropu demontovat dalších devět téměř 30 tun těžkých nosníků; v zájmu zajištění bezpečnosti tak bude mezi Hlavním nádražím a Vltavskou provoz metra přerušen.
Výluka potrvá od sobotního ranního rozjezdu do nedělního večerního ukončení provozu. Během ní znovu přijde k užitku letos zprovozněná kusá trať v Opletalově ulici u hlavního nádraží (a nová zastávka tamtéž). Během výluky bude zavedena náhradní tramvajová doprava XC v trase Hlavní nádraží (v Opletalově ulici) – Masarykovo nádraží – Bílá labuť – Těšnov – Štvanice – Vltavská – Strossmayerovo náměstí – Veletržní palác – Výstaviště.
Kromě toho bude cestujícím k dispozici tramvajová linka č. 36 v trase Zvonařka – I. P. Pavlova – Karlovo náměstí – Václavské náměstí – Masarykovo nádraží – Bílá labuť – Vltavská – Výstaviště – Nádraží Holešovice – Kobylisy – Ládví – Sídliště Ďáblice.
Práce na modernizaci stanice Florenc C začaly letos na jaře. Stropní konstrukci nad vestibulem stanice tvoří 131 nosníků, monolitická deska, která se nachází pod křižovatkou ulic Křižíkova a Ke Štvanici, a hydroizolační vrstvy. Všechny nosníky i desku je podle DPP nutné vyměnit kvůli rozsáhlé korozi, které výrazně pomohla povodeň v roce 2002. Šetření navíc ukázala, že při stavbě stropní konstrukce nebyl použit materiál o takové tloušťce, jakou požadoval projekt. Poškozená je i izolace, takže do vestibulu zatéká.
Prvních devět nosníků bylo vyměněno při výlukách v květnu a v červnu. Dokončení stavby se předpokládá na podzim 2026. Práce vyjdou na 1,8 miliardy korun, provádí je společnosti Metrostav DIZ a Geosan.