D11 na polské hranice pokročila, posledních 40 kilometrů za 24 miliard už projektují
Ředitelství silnic a dálnic zadalo projektování dokumentace pro stavební povolení na poslední dva úseky D11 a pokročilo tak výrazně v
Ředitelství silnic a dálnic zadalo projektování dokumentace pro stavební povolení na poslední dva úseky D11 a pokročilo tak výrazně v přípravě stavby. Až na polskou hranici mají řidiči jezdit od roku 2024.
Úsek Jaroměř – Trutnov vyprojektuje Sudop Praha za 83 milionů korun bez DPH. Stejná firma už zpracovala dokumentaci k územnímu řízení. Trasu z Trutnova až na česko-polskou hranici má vyprojektovat česko-německé sdružení Valbek a Bung za 79 milionů korun bez DPH.
D11 se aktuálně staví až do Jaroměře. Podle mluvčího ŘSD Jana Studeckého probíhají u obou úseků už územní řízení, ministerstvo životního prostředí už zamítlo odvolání Dětí Země. „Probíhá monitoring podzemních vod, podrobný geotechnický průzkum,“ řekl Studecký. Podobný průběh má i příprava úseku z Trutnova na státní hranici. „V případě bezproblémové přípravy předpokládáme, že dálnice D11 bude v celé své délce zprovozněna v roce 2024,“ řekl Studecký. Oba úseky se mají začít stavět v roce 2022.
Trasa z Jaroměře před Trutnov má být dlouhá 19,6 kilometrů, odhadované náklady jsou 12 miliard korun. Hned za Jaroměří dálnice překoná údolí Labe mostem dlouhým 700 metrů. Mezi Choustníkovým Hradištěm a Kocbeří je dálnice vedena v těsném souběhu se silnicí I/37, při průchodu lesem kříží dálnice dvě příčná plochá údolí mosty o délce 113 a 118 metrů.
Kvůli křížení s nadregionálním biokoridorem „Les Království“ je navržen v místě křížení Kamenného vrchu tunel o délce zhruba tři čtvrtě kilometru.
Úsek z Trutnova na státní hranici má měřit přes 21 kilometrů, jeho součástí je i nový průtah východním okrajem Trutnova. Na trase vzniknou u Poříčí dva tunely, jeden o délce 540 metrů, druhý 576 metrů. Od Trutnova směrem ke státní hranici je trasa vedena koridorem souběžným se stávající silnicí I/16 podél plaviště popílků tepelné elektrárny Poříčí II.
Další tunel Opevnění bude dlouhý 492 metrů, prochází pod severovýchodním svahem okraje zalesněného hřbetu za Trutnovem. V dalším pokračování trasa prochází kopcovitým terénem s hlubokými příčnými údolími kolem obcí Zlatá Olešnice, Bernartice, Lampertice a Královec. Za Vlaštovčím vrchem trasa překonává údolí říčky Ličná, železniční trať a místní komunikaci mostem o délce 670 metrů, dalším velkým mostem má být 42 metrů vysoký most Lampertice. Přechod státní hranice do Polské republiky je západně od Královce (od stávajícího přechodu na silnici I/16). Odhadované náklady jsou 12 miliard korun.