posily_do_teamu

CZ LOKO dodalo prvních dvacet lokomotiv pro ZSSK Cargo, běží výroba dalších deseti

EffiShunter 1000 M pro ZSSK Cargo. Foto: CZ LOKOEffiShunter 1000 M pro ZSSK Cargo. Foto: CZ LOKO

Dalších deset dodá výrobce letos a příští rok.

Slovenský nákladní dopravce ZSSK CARGO už převzal všech dvacet lokomotiv EffiShunter 1000M od společnosti CZ LOKO. Poslední tři stroje obdržel koncem ledna.

Jde o dokončení základní objednávky na modernizaci vozidel 742, ke které dopravce ještě loni využil opci na dalších deset kusů. „Šlo o první takto rozsáhlou zakázku pro slovenského železničního dopravce. Zároveň je to jeden z našich nejúspěšnějších modernizačních projektů a otevírá nám dveře na další trhy,“ uvedl Jan Kutálek, obchodní ředitel a člen představenstva CZ LOKO.

Smlouva byla podepsána v červnu 2022, samotné práce začaly v únoru 2023. Čtyři EffiShuntery 1000M jsou vybaveny evropským zabezpečovačem ETCS.

CZ LOKO dodá dalších deset lokomotiv na Slovensko

Desítka dalších lokomotiv bude dodána postupně od letošního srpna do dubna 2026. Všechny budou vybaveny technologií ETCS od dodavatele CAF.
„Dosavadní zkušenosti s provozem těchto modernizovaných lokomotiv jsou velmi pozitivní. Například uspořádání kabiny je kombinací designu, který maximalizuje komfort a minimalizuje rizika pro zdraví a bezpečnost strojvůdce během směny,“ říká Miroslav Hopta, člen představenstva a ředitel provozního úseku ZSSK CARGO. Firmy, která velký důraz klade na vyhodnocování spolehlivosti, jež je jedním z klíčových ukazatelů výkonnosti.

Radikální modernizace ze starých, poruchových lokomotiv ČKD řady 742 z let 1977 až 1986 dělá stroje, odpovídající 21. století. Na původním rámu vzniká prakticky nové vozidlo. V jihlavské provozovně CZ LOKO se modernizovaly podvozky a připravovaly technologické pakety, z nichž se lokomotiva nadále stavěla.

Původní zůstává jen podvozek a hlavní rám. I tyto části ale procházejí hlavní opravou a mnoha úpravami. Právě využití původního rámu znamená u projektů s desítkami lokomotiv významnou celkovou finanční úsporu. Připočítáme-li vyšší spolehlivost a řádově nižší náklady na provoz a údržbu, dělá to z EffiShunterů 1000-M velmi vyhledávané stroje,“ říká Andrea Németh z obchodního oddělení CZ LOKO.

Lokomotivy EffiShunter 1000-M využívají třeba dopravci ČD Cargo, České dráhy, Rail Cargo Career, CER nebo ostravský ODOS. Spalovací motor 1000 kW vyhovuje evropské emisní normě Stage IIIA a jeho výkon přitom umožňuje maximální rychlost 100 km/h.

EffiShunter 1000 M pro ZSSK Cargo. Foto: CZ LOKOEffiShunter 1000 M pro ZSSK Cargo. Foto: CZ LOKOEffiShunter 1000 M pro ZSSK Cargo. Foto: CZ LOKOPrvní EffiShunter 1000M pro ZSSK Cargo. Foto: Lukáš RůžičkaPrvní EffiShunter 1000M pro ZSSK Cargo. Foto: Lukáš Růžička
Tagy CZ Loko EffiShunter 1000M slovensko ZSSK Cargo
2 komentáře