České dráhy spustily velkou modernizaci depa v Olomouci, začínají halou za 400 milionů

Následovat bude stavba nové haly a myčky za 1,5 miliardy korun.
České dráhy hodlají v příštích letech zásadně zmodernizovat areál olomouckého depa v ulici U podjezdu. První fází je modernizace opravárenské haly B, která byla dnes slavnostně zahájena. Jde o investici ve výši 400 milionů korun. Hala má poskytnout opravárenské zázemí především pro nové olomoucké RegioPantery.
„V Olomouckém kraji byly na elektrizované tratě nasazeny nejnovější vlaky RegioPanter druhé generace, které v součtu přinesly více než 7 tisíc nových sedaček. S obměnou vozidel musí jít ruku v ruce i modernizace naší údržbové základny, která je klíčová pro kvalitní a bezproblémový provoz na železnici,“ uvedl šéf ČD Michal Krapinec.
Dnes zahájená modernizace mimo jiné oddělí propojené haly A a B. Ve zrekonstruované hale B budou servisované třívozové RegioPantery, které jsou dlouhé téměř 80 metrů a běžně se nerozpojují. Hala proto bude v rámci přestavby prodloužena z 85 na 123 metrů, čemuž předcházely demolice některých objektů.
Hala dostane nový mostový jeřáb o nosnosti 12,5 tuny, který pokryje celou její délku a umožní přemísťovat i těžké součásti umístěné na střeše vozidel. Dále budou v hale umístěny například prohlížecí lávky.
Podle ČD dojde také ke zlepšení pracovních podmínek pro zaměstnance. Hala bude zateplena, vybavena novými průmyslovými podlahami a vytápěním. Přistavěno bude také nové dílenské a sociální vybavení.
Hotovo má být v červnu 2026.
„V olomouckém depu je tato stavba jen začátek, poté bude následovat vybudování nového komplexního areálu pro údržbu a úklid vlaků za více než jednu a půl miliardy korun,“ doplnil místopředseda představenstva Českých drah a náměstek pro servis Michal Kraus. Konkrétně půjde například o novou tříkolejnou halu dlouhou 150 metrů nebo myčku železničních vozidel.
„A právě současná rekonstrukce haly B a její prodloužení je nutnou podmínkou pro vybudování zmiňovaného areálu, aby bylo během jeho stavby kde provádět údržbu vozidel,“ doplnil Kraus.
Přestavba olomouckého depa je jednou z největších investic ČD do opravárenského zázemí.