BusLine končí s MHD v Liberci. Výpověď dal poté, co dopravní podnik odmítl fakturu
Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou se zbaví nečekaně dříve kritizované smlouvy se společností BusLine MHD. Soukromý dopravce,
Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou se zbaví nečekaně dříve kritizované smlouvy se společností BusLine MHD. Soukromý dopravce, který v Liberci jezdí na části linek městské hromadné dopravy, ve středu vypověděl smlouvu.
Výpověď potvrdil předseda představenstva DPMLJ Michal Zděnek a tisková mluvčí BusLine Nikola Bradíková. Informaci jako první přinesl server Seznam Zprávy.
„Výpovědní doba je šest měsíců, do té doby chceme nahradit jejich autobusy svými,“ řekl Zděnek. Podle něj došlo k výpovědi jen den poté, co s BusLine jednali o jejich požadavku na úhradu další faktury, kterou odmítl DPMLJ proplatit. „Informovali jsme o vzniklé situaci oba naše akcionáře, města Liberec a Jablonec a čekáme příští týden na toto téma jednání,“ dodal Zděnek.
Mluvčí BusLine MHD nechtěla důvody výpovědi komentovat. „Důvod výpovědi byl společnosti DPMLJ sdělen v textu výpovědi a vzhledem k dlouholetému vztahu jej zatím nechceme medializovat. Výpovědní lhůta smlouvy je šestiměsíční a je počítána ode dne následujícího po dni doručení výpovědi,“ řekla Bradíková.
BusLine měl smlouvu v Liberci do konce příštího roku, v Jablonci do konce roku 2020. K zakázce se dostal bez jakékoliv soutěže spojením liberecké a jablonecké MHD, Busline zajišťoval provoz v Jablonci a dostal se k zakázkám v Liberci, kde má na starost zhruba 40 % výkonů. Opozice už dříve kritizovala, že Busline za kilometr dostává podstatně více, než DPMLJ za komerční linky. Smlouvu prošetřoval Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, ten žádné pochybení ale nenašel.
Aktivity Busline v liberecké MHD začala zkoumat letos i policie. Důležitou spojkou v celé kauze je především někdejší šéf Busline Jiří Vařil a jeho známost s Miroslavem Peltou. Fotbalový boss a dlouholetý jablonecký zastupitel zasedl i v dozorčí radě DPMLJ.
Liberecký dopravní podnik musí najít zhruba 16 – 20 autobusů, které nahradí právě BusLine. Jednou z variant je i odkup právě od této firmy. „Jejich řidičům určitě nabídneme možnost přejít k nám,“ dodal Zděnek. V Jablonci se město rozhodlo založit už dříve vlastní dopravní podnik.