Bagry už vykously u Jizerního Vtelna zářez. Na důležité přeložce začne stavba tunelu

Stavba 270 metrů dlouhého přesypaného tunelu omezí cestu na zámek.
Výstavba 1 285 metrů dlouhé přeložky silnice I/16 v Jizerním Vtelnu na Mladoboleslavsku vstupuje do své hlavní fáze. Už od květnového zahájení prací zde získává obrysy přibližně 200 metrů dlouhý a až šest metrů hluboký zářez. Následovat budou práce na přesypaném tunelu.
„Aktuálně se maximální nasazení soustřeďuje na začátku nové trasy ve směru od Mělníku. Mezi množstvím těžké techniky zde máme také vrtací soupravu vysokou jako třípatrový dům,“ uvedl mluvčí ŘSD Jiří Veselý.
S její pomocí se vrtají piloty do hloubky až 16 metrů pro budoucí pilotovou stěnu, která bude po obou stranách zářezu. Pilot bude celkem 132.
Nad zářezem je již instalováno mostní provizorium pro zachování příjezdu k tamnímu zámku Stránov. Stávající přístup historickou zdí bude po dobu výstavby tunelu zrušen a nahrazen provizorní komunikací. Po zasypání tunelové trouby bude cesta postavena v původním rozsahu.
Tunel s protihlukovým obkladem
Následovat nyní budou práce na hlavní části přeložky, 270 metrů dlouhém přesypaném tunelu. V místě výstavby je podle ŘSD značně jílovité podloží, harmonogram dokončení stavby do dvou let, tedy do května 2027 však zatím platí.
Stavba přeložky silnice I/16 nahrazuje současné ostré serpentiny v kopci i v samotné obci. Silnice se rozšíří o skoro kilometr dlouhý stoupací pruh.
První tunel s protihlukovým obkladem. ŘSD ho otestuje na stavbě obchvatu Jizerního Vtelna
Raritou tunelu bude protihlukový obklad na stěnách, který ŘSD vyzkouší vůbec poprvé. Akustický obklad utlumí hlukové vlny, takže z tunelu nevyjde tolik hluku.
Z Vtelna odvede tranzitní dopravu, bude také výrazně bezpečnější a zrychlí cestu mezi Mladou Boleslaví a Mělníkem. Podle posledního sčítání projede Jizerním Vtelnem denně okolo šesti tisíc vozidel, z toho třetinu tvoří nákladní a kamionová doprava.
Obchvat staví Doprastav za vysoutěžených 662 milionů korun bez DPH.








