AAA Auto: Testy dvou tisícovek baterií elektromobilů ukazují minimální poruchovost

Dobíjení elektromobilu. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářDobíjení elektromobilu. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

O počet ujetých kilometrů u elektromobilů až tak nejde. Mnohem víc záleží na tom, jak se uživatel k baterii choval.

Pouhých 25 bateriových elektromobilů a 18 zásuvkových plug-in hybridů z celkových 2020 otestovaných aut mělo při detailním měření diagnostikou Aviloo stav zdraví baterie nižší než 80 procent. Data společnosti AURES Holdings, provozovatele sítí autocenter AAA Auto a Mototechna, tak ukazují, že baterie elektrovozů jsou na tom v provozu mnohem lépe, než se obecně předpokládá.

AURES je jedinou společností v Česku, která má k dispozici takovouto databázi výsledků – odborníci během 19 měsíců testování proměřili stav celkem 1 672 bateriových elektromobilů (BEV) a 315 plug-in hybridů (PHEV).

„Výrobci často, ale zdaleka ne vždy, garantují životnost baterií do stáří osmi let a 160 tisíc ujetých kilometrů, během nichž by stav zdraví baterie (SoH) neměl klesnout pod hranici 70 procent. My v AAA Auto jsme si stanovili vlastní hranici bezpečného výkupu na 80 procent SoH,“ říká generální ředitel AURES Holdings Petr Vaněček.

Přes dvě tisícovky proměřených vozů měly v průměru nájezd 63 300 kilometrů a SoH 92,62 procenta. „To je vynikající výsledek. Nejvíce najeto měl bateriový elektromobil s 375 tisíci kilometry, jeho SoH přitom bylo na úrovni 87,5 %. U plug-in hybridů to bylo auto s 221 tisíci kilometry a stavem baterie 82,4 procenta,“ doplnil Vaněček.

S měřením pomocí diagnostiky Aviloo v AAA Auto začali v lednu 2023. Nejhůře na tom byl elektromobil s 25procentním zdravím, a to při nájezdu 72 tisíc kilometrů. U plug-in hybridů to bylo padesátiprocentní zdraví baterie při nájezdu 116 tisíc km.

„O počet ujetých kilometrů totiž u elektromobilů až tak nejde, mnohem víc záleží na tom, jak se uživatel k baterii choval, jakým způsobem ji nabíjel, zda ji vyjížděl do nuly a podobně,“ vysvětlil Vaněček.

Tagy AAA Auto baterie do elektromobilu elektromobily trh ojetých vozidel
Žádné komentáře