Alstom ukázal čelo nové generace rychlovlaků TGV, jezdit začnou do olympiády
Vlaky mají mít o pětinu nižší spotřebu a současně o čtvrtinu více míst k sezení.
Úplně nová generace rychlovlaků TGV Avelia Horizon už dostává po vizualizacích konkrétní podobu. Alstom včera ve svém závodě ve francouzském Belfortu představil hnací vůz nové soupravy nazývané zkráceně také TGV M.
Jde o další krok k nasazení nových rychlovlaků na koleje. Podle Alstomu půjde díky spolupráci s francouzskými státními dráhami SNCF o průlomový typ vysokorychlostní soupravy, která přinese nižší náklady na provoz a údržbu.
Jde o již čtvrtou generaci rychlovlaků TGV, od předchozí se design čela soupravy poměrně výrazně liší. Alstom uvádí, že vlak bude mít o zhruba dvacet procent nižší spotřebu, především díky lehčím materiálům i lepší aerodynamice, umožní také rekuperaci energie během brzdění.
Podle Alstomu bude možné flexibilně měnit počty vozů podle poptávky, stejně tak velmi rychle proměnit vůz 1. třídy na 2. třídu. Dvoupodlažní soupravy mají zvládnout přepravit 740 cestujících, dosud mají kapacitu 600 míst.
Alstom na vývoji úzce spolupracuje s francouzskou asociací tělesně postižených, aby byla jednotka co nejvíce dostupná například vozíčkářům.
Nová generace TGV má být zařazena do provozu v roce 2024, tedy v roce konání olympiády v Paříži. Francouzské dráhy si objednaly celkem 100 těchto souprav. Hodnota kontraktu je 2,5 miliardy euro, se započtením opce na servis pak 2,7 miliardy euro.