Hyundai vyrábí v Nošovicích už kompletně omlazené i30, začal s produkcí „sporťáku“ N Line
Společnost Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) dokončila přechod na kompletní produkci modelu i30 ve faceliftové verzi. Jako poslední v noci
Společnost Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) dokončila přechod na kompletní produkci modelu i30 ve faceliftové verzi. Jako poslední v noci na dnešek začala s výrobou sportovně laděné verze N Line. Model i30 je v Česku nejprodávanějším vozem korejské značky.
Fastback N Line je sportovní verzí i30, první kus míří k německým zákazníkům. Model i30 se v různých verzích pod stejným názvem v Nošovicích vyrábí od otevření továrny v roce 2008.
Aktuálně se v Nošovicích vyrábí už třetí generace vozu. Kvůli pandemii koronaviru je výroba omezena na dvě směny, v červenci se má závod vrátit k třísměnnému provozu. Model i30 už dnes není v Nošovicích nejdůležitějším produktem podle počtu vyrobených vozů, tím je Tucson. „ Modelovou řadu i30 vyrábíme ve všech modifikacích především pro evropské trhy. Loni tyto vozy nejčastěji putovaly do Německa, Španělska, České republiky, Velké Británie a Polska,“ doplnil Miroslav Jasiok, vedoucí subdivize výroby v HMMC. V oblíbenosti karosérií vítězí nejkratší verze Hatchback před verzí Kombi a typem Fastback. Na českém trhu ale naopak vede výrazně provedení kombi. Mimo Evropu tyto vozy míří třeba do Maroka, na Nový Zéland či do Singapuru. Celkově lze Hyundai i30 z Nošovic potkat ve více než 40 zemích.
Hyundai při dnešní prezentaci pro novináře představil i detaily o náběhu inovovaného modelu. Zaměstnacům speciálního týmu automobilky trvá zhruba rok než připraví jeho výrobu a testovací jezdci vyladí nový model k dokonalosti. Během testovacích jízd přitom najezdí stovky tisíc kilometrů v rámci různých míst Evropy.
„Nový Hyundai i30 lze charakterizovat jako elegantnější, bezpečnější, modernější a hospodárnější. Takto atraktivní novinky a inovace přitahují pozornost a zájem zákazníků. S vhodně postavenou nabídkou, kterou jsme pro ně připravili, věříme, že budou silnou motivací k nákupu našich nových vozů,“ doplňuje Martin Saitz, generální ředitel obchodního zastoupení Hyundai Motor Czech. Nová je proti původní verzi přední i zadní maska, má více prvků bezpečnosti a konektivity. Rozšířila se i nabídka motorů, na přání je k dispozici také částečně hybridní pohon.