DPP opraví trať ve Starostrašnické ulici, uzavře dočasně i strašnickou vozovnu
Dopravní podnik hl. m. Prahy se pouští do další velké rekonstrukce tramvajové tratě. Ve čtvrtek ráno zahájí práce v ulicích
Dopravní podnik hl. m. Prahy se pouští do další velké rekonstrukce tramvajové tratě. Ve čtvrtek ráno zahájí práce v ulicích Starostrašnická a V Olšinách, což je poslední panelový úsek v Praze 10. Úplná uzavírka čeká poprvé po 48 letech i přilehlou vozovnu Strašnice, kde chce podnik vyměnit kolejové konstrukce.
Práce potrvají do konce letních prázdnin, během nich bude přerušen obousměrně provoz tramvají v úseku Průběžná – Vozovna Strašnice. Dopravní podnik zavede na trase Strašnická – Vinice náhradní autobusovou dopravu X7 v nepřetržitém provozu. Tramvaje se na zrekonstruovanou trať vrátí v pondělí 31. srpna ráno.
První etapa rekonstrukce v části křižovatky u vozovny Strašnice probíhá už od 18. května a končí dnes. Zahrnovala především rekonstrukci vjezdu do horních vrat vozovny a výměnu kolejové konstrukce v křižovatce Vinice od Starostrašnické ulice. Ve čtvrtek začne rozsáhlejší druhá etapa.
Vozovna Strašnice je jediná v Praze, do níž lze vjet dvojím nezávislým způsobem. Proto při první etapě bylo možno do vozovny jezdit dolními vraty (od Strašnické), ve druhé etapě do ní bude možné vjíždět naopak zrekonstruovaným vjezdem v horních vratech. O letních prázdninách bude nicméně vozovna kvůli výměně kolejiště na dvoře uzavřena zcela.
V rámci druhé a hlavní etapy oprav budou vyměněny koleje i panely pod nimi za novou konstrukci na betonové desce s protihlukovými a antivibračními prvky, v ulici V Olšinách povede trať na betonových pražcích s travnatým kobercem. V oblouku u Mrštíkovy ulice DPP nainstaluje stacionární mazací zařízení, které bude sloužit pro snížení opotřebení a hlučnosti provozu tramvají.