Olomouc nakoupila další tramvaj z Krnova, půjde o nejdražší sólo vozidlo v Česku
Dopravní podnik města Olomouce (DPMO) podle očekávání nakoupí u společnosti Pragoimex další tramvaj. Stal se vítězem soutěže na dodávku jednoho
Dopravní podnik města Olomouce (DPMO) podle očekávání nakoupí u společnosti Pragoimex další tramvaj. Stal se vítězem soutěže na dodávku jednoho oboustranného sólo vozu, který se stal nejdražším svého typu v zemi. Půjde o typ EVO1/O, v Olomouci už jezdí tři další. Tramvaje se fyzicky vyrábí v Krnově.
Podle kontraktu zveřejněného v registru smluv, na který upozornil server Československý dopravák, zaplatí DPMO 27,45 milionu korun. Dalších 15,070 milionu korun je hodnota servisní smlouvy na 27 let.
DPMO si oblíbil vypisování soutěží na tramvaje po velmi malých sériích. V praxi tak dosahuje vyšších cen za tramvaje než v jiných městech. Například předělávka starších T3 vyšla jen nepatrně levněji než nové tramvaje Stadler Tango pro Ostravu. V tomto případě vyjde tramvaj pro Olomouc na téměř stejnou cenu jako v Ostravě, kde jedna stála 28 milionů korun. Ostravské tramvaje pojmou dvakrát více sedících.
Oproti poslednímu nákupu tramvají EVO1 a EVO1/O z Krnovských opraven a strojíren jde o poměrně zásadní zvýšení ceny; v soutěži na konci roku 2017 DPMO koupil tramvaje za cenu necelých 22 milionů korun.
V případě typu EVO1/O se nabízí srovnání s novou tramvají Moderus MF 10 AC od polského výrobce Modertrans Poznaň. Ta začala jezdit v Katovicích. Výrobce ještě neuvedl všechny technické detaily, ale je zhruba podobně dlouhá: EVO1/O měří 15,1 metru, Moderus 16 metru. EVO1/O je plně nízkopodlažní, polská jen z poloviny. Zásadní rozdíl je ale v ceně: v Katovicích si jich objednali deset, cena jedné bez DPH vychází na 14,4 milionu korun. DPMO na zaslané dotazy k celé soutěži nereagoval.