Podepsáno. V Brně může začít stavba nové tramvajové trati do Bohunic
Zástupci Brna a Dopravního podniku města Brna podepsali se sdružením Metrostav a Firesta-Fišer smlouvu na stavbu tramvajové trati do Univerzitního
Zástupci Brna a Dopravního podniku města Brna podepsali se sdružením Metrostav a Firesta-Fišer smlouvu na stavbu tramvajové trati do Univerzitního kampusu Bohunic. Stavba vyjde na 1,496 miliardy korun bez DPH.
Kontrakt už Brno zveřejnilo v registru smluv. „Jedná se o jednu z nejvýznamnějších dopravních staveb ve městě, a to nejen z pohledu objemu zakázky a získané dotace, ale i přínosu pro obyvatele Brna. Podpora fungování městské hromadné dopravy v Brně je pro nás klíčová,“ uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková.
Díky nové trati má dojít k výraznému zlepšení napojení oblasti Fakultní nemocnice Brno a Univerzitního kampusu Bohunice, kam denně cestuje na čtyřicet tisíc lidí. Pro cestující bude vybudování trati znamenat výrazně komfortnější cestování. Z Hlavního nádraží se k Univerzitnímu kampusu dopraví linkou 8 za zhruba 15 minut.
„Tramvajová doprava je páteřním systémem městské hromadné dopravy v Brně. Stavbu považuji za velký krok kupředu z hlediska komfortu cestujících i vývoje MHD ve městě. Její příprava trvala dlouhých dvanáct let,“ řekl generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek. V Brně naopak definitivně padly plány na prodloužení tramvaje v Líšni.
Práce na devět set metrů dlouhé trati začnou v podzimních měsících. V první fázi budou přeloženy inženýrské sítě a jejich přípojky, poté budou zahájeny práce na samotné stavbě nové tramvajové trati.
Nová trať se od stávající odpojí na dopravním uzlu Osová, kde budou mít cestující možnost přestupu na další autobusové a trolejbusové linky. Tunel o délce 619 metrů povede pod Mikuláškovým náměstím a vyústí v ulici Netroufalky. Na trati podle projektu vzniknou dvě nové zastávky Nová Jihlavská a Nemocnice Bohunice, zastávka Nová Jihlavská bude umístěna pod zemí.
V současné době cestující využívají k přepravě do oblasti autobusovou a trolejbusovou dopravu, a to linkami 25, 37, 40, 50, 51, E56, 61, 69, 82, N90 a regionálními linkami 405, 406.
Brno získalo na stavbu tramvaje dotaci přes miliardu korun z Operačního programu doprava, pokryje 85 % nákladů.