Na Floře začalo hloubení šachty pro budoucí nové výtahy do stanice metra

Všechny práce zatím probíhají za provozu, stanice se uzavře až v únoru.
Symbolicky na den svaté Barbory začaly u stanice metra A Flora hornické práce na hloubení a ražbách šachet a štol pro budoucí výtahy. Současně ve vestibulu a na nástupišti probíhá v lokálních záborech postupné odstrojování stanice.
Kompletní rekonstrukce stanice metra Flora začala před dvěma měsíci, zatím probíhá za provozu stanice i pro cestující. Od 2. února 2026 pak bude na zhruba deset měsíců stanice kvůli výměně eskalátorů uzavřena. Díky vybudování výtahů se Flora stane 49. bezbariérovou stanicí pražského metra.
Ve čtvrtek bylo na staveništi symbolicky požehnáno sošce sv. Barbory, která je patronkou horníků a všech stavařů, kteří pracují pod zemí. Ceremonií provedl farář Jan Houkal z nedalekého
kostela Nejsvětějšího Srdce Páně. Následně vedoucí projektu ražeb Aleš Teichmann uložil dřevěnou sošku do schránky na ohlubni těžní jámy, odkud bude držet ochrannou ruku nad pracemi
v podzemí.
Začala rekonstrukce stanice metra Flora. Nahlédli jsme do zákulisí
Od zahájení stavby byla provedena pasportizace stavu objektů v zóně ovlivnění a zaveden jejich nepřetržitý monitoring. Zhotovitelé, sdružení společností Strabag a OHLA ŽS, vybudovali zařízení
staveniště, provedli nezbytné terénní úpravy a zpevnění ploch, dokončili vrtání zápor, mikropilot a betonáž ohlubňového věnce.
V tuto chvíli je realizováno zajištění stavební šachty, která je připravena na zahájení prací. Jako první zhotovitelé vyhloubí šachtu z úrovně terénu do hloubky 22 metrů. Na ni budou navazovat ražby více než 60 metrů chodeb, které budou po dokončení stavby sloužit pro přestup mezi dvojící výtahů.
Jako poslední zhotovitelé vyrazí dvě šachty pro výtah a únikové schodiště spojující přestupní chodbu s úrovní nástupiště. Předpokládá se celkové vytěžení přibližně 3 900 krychlových metrů rubaniny.
Ve vestibulu je v současnosti odmontována většina podhledů a probíhá sundávání obkladů. Odstrojování stanice v lokálních záborech bude pokračovat i v dalších týdnech.
Po uzavření stanice na začátku února 2026 se práce na kompletní rekonstrukci rozeběhnou v celém jejím rozsahu. Budou zahrnovat především sanaci průsaků, rekonstrukci elektrorozvodny, výměnu veškerých kabelových rozvodů, eskalátorů, vzduchotechniky a osvětlení za nové, modernější a energeticky úspornější.
Předpoklad opětovného otevření zrekonstruované stanice Flora je zhruba za rok. Zprovoznění nově vybudovaných výtahů se podle harmonogramu prací očekává v průběhu prvního čtvrtletí roku 2028.





