dkv_obrazok

Vybráno. Velkou přestavbu křižovatky u pražského letiště provede Swietelsky

Příprava na přestavbu MÚK Aviatická na D7 u pražského letiště. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýPříprava na přestavbu MÚK Aviatická na D7 u pražského letiště. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný

ŘSD má na akci stavební povolení v právní moci, začít hodlá ještě letos.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dovedlo po půl roce a několika odkladech do cíle tendr na velkou přestavbu mimoúrovňové dálniční křižovatky Aviatická u pražského letiště. Jako zhotovitele stavby vybralo společnost Swietelsky stavební, jejíž nabídka byla nejnižší z pěti doručených.

Modernizaci křižovatky na dálnici D7, která má mimo jiné usnadnit příjezd a odjezd na/z letiště, provede za 895 milionů korun bez DPH. To je 95 procent ceny předpokládané (938 mil.). Na síti X to oznámil šéf ŘSD Radek Mátl.

Roli v tendru hrála i doba výstavby. U společnosti Swietelsky je podle informací na profilu zadavatele 516 dnů, tedy zhruba 17 měsíců. O něco kratší dobu (495 dnů) nabídl jiný zájemce, jeho cena byla ale vyšší – 965 milionů korun bez DPH.

ŘSD má na akci stavební povolení v právní moci, začít hodlá ještě letos. Stavba nicméně nabrala řadu měsíců zpoždění kvůli složitým akvizicím pozemků. Jeden z majitelů musel být vyvlastněn. Několikrát byla odložena i uzávěrka pro podání nabídek v soutěži.

D7, přestavba MÚK Aviatická. Pramen: ŘSD

D7, přestavba MÚK Aviatická. Pramen: ŘSD

„Všechny pozemky soukromých vlastníků máme k dispozici. Co se týče problematického pozemku, tak bylo vydáno mezitimní rozhodnutí, pozemek je na nás zapsán v katastru, soud rozhodl v náš prospěch a byla zamítnuta kasační stížnost. Po uzavření smlouvy se zhotovitelem nebude nic bránit zahájení realizace stavby,“ sdělil v srpnu deníku Zdopravy.cz Mátl. Už před více než rokem proběhl archeologický průzkum a kácení dřevin.

Mimoúrovňová křižovatka Aviatická bude po modernizaci tvořena osmi rampami a dvěma kolektorovými pásy, které propojí všechny směry (centrum Prahy, Chomutov, letištní terminály, Přední Kopanina). Přestavba a doplnění větví má podle ŘSD přinést „změnu stávající dopravně nevyhovující a nebezpečné mimoúrovňové křižovatky, která je tvořena dopravně nevyhovujícími rampami“.

Další podrobnosti jsou v informačním letáku ŘSD. To stavbu označuje jako I. etapu proměny dálnice D7 (silnice I/7) u Prahy. Navázat má II. etapa, která napojí chomutovskou dálnici na Pražský okruh, na kterém se má v letech 2028 až 2031 budovat nový úsek od Ruzyně k Suchdolu.

Tagy D7 letiště praha MÚK Aviatická ŘSD Swietelsky stavební
19 komentářů