Nový úsek D6 je sice v provozu, omezení kvůli dostavbě napojení však ještě potrvá

V místě definitivního napojení nyní probíhají zemní práce.
Na konci září bylo uvedeno do provozu necelých 15 nových kilometrů dálnice D6 u Hořesedel a Hořoviček. V místě východního napojení nového úseku na stávající dálnici mezi Krupovu a MÚK Kněževes však práce stále pokračují. V obou směrech je provoz sveden do jednoho jízdního pásu v režimu 1+1, rychlost je v délce přibližně jednoho kilometru omezená.
„Tento úsek plánujeme zprovoznit koncem listopadu 2025,“ uvedla pro Zdopravy.cz Kamila Zahálková z týmu komunikace Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
Podle ŘSD v místě definitivního napojení nyní probíhají zemní práce a výstavba odvodnění. Dálnice zde do doby otevření nového úseku byla svedena na silnici I/6. „Tento dočasný sjezd je nyní odstraňován tak, aby mohlo být postaveno kompletní dálniční těleso (pravý jízdní pás směr Karlovy Vary),“ uvedlo ŘSD.
Ze zhruba 114 kilometrů dlouhého spojení mezi hlavním městem a Karlovými Vary zbývá dokončit zhruba 43 kilometrů dálnice.
Stavba devíti kilometrů u Hořesedel začala v únoru 2023, o necelé dva měsíce později se dostalo do výstavby i pět vedlejších kilometrů u Hořoviček. Obě zakázky získalo sdružení firem Berger Bohemia, Eurovia CS a Stavby mostů (dříve SMP CZ). Smluvní cena činí 1,9 miliardy (Hořesedly) a 1,5 miliardy (Hořovičky).
Dvě benzinky na novém úseku D6, čtyřnásobný rozdíl v nájmu. U Kolešova rozhodla soutěž