dkv_obrazok

Na Prahu jsme se zaměřili mnohem více než dříve, říká manažer easyJetu

Letadlo easyJetu v Praze. Autor: Letiště PrahaLetadlo easyJetu v Praze. Autor: Letiště Praha

„Chceme dál růst. Sedm nových linek během jediného roku ukazuje, že je to jen začátek,“ vzkázal Reginald Otten.

Letecká společnost easyJet nabízí v letošním roce na linkách z Prahy asi 1,5 milionu sedaček. Loni jich přitom bylo jen 1,1 milionu. Rychle rostoucí trend potvrdil v rozhovoru pro deník Zdopravy.cz i country manažer easyJetu Reginald Otten.

„Česko je pro nás trh, na kterém rosteme velmi rychle. Praha je v síti easyJetu už delší dobu, ale v posledních letech jsme expanzi výrazně zrychlili. Naší prioritou je propojovat hlavní evropská města a metropole a Praha do této strategie zapadá,“ vysvětlil Otten.

V posledních letech se dopravce podle Ottena zaměřil na Prahu mnohem více než dříve. Vysvětluje to vidinou velkého potenciálu. Po pandemii se vrátily krátkodobé městské pobyty, což má Praze hrát do karet.

„Chceme dál růst. Praha má podle nás velký potenciál jak v příjezdovém, tak v odjezdovém cestovním ruchu. Sedm nových linek během jediného roku ukazuje, že je to jen začátek,“ uvedl Otten.

Letos Bordeaux, příští rok Newcastle

Dříve dominovaly v nabídce easyJetu lety mezi Prahou a Velkou Británii. To se však mění, aerolinka rozšiřuje nabídku i do dalších trhů. Loni otevřela sedm nových linek: do Neapole, Nantes, Nice, Liverpoolu, Birminghamu, Glasgow a Belfastu.

Na podzim hodlá spustit lety do Bordeaux a příští rok přidá Newcastle. Posílí rovněž kapacitu na některých již zavedených spojích a chce se více zaměřit na kongresovou či vánoční turistiku.

„EasyJet se čím dál více zaměřuje na celoroční provoz, nejen na letní sezonu. Chceme, aby naše letadla létala plně obsazená i v zimě. Praha je atraktivní svými vánočními trhy, ale i celoroční kulturní nabídkou a krátkodobými pobyty. Proto ji vidíme jako destinaci se silným potenciálem po celý rok,“ dodal Otten.

EasyJet podle něj na linkách z Prahy cílí primárně na turisty. Z dalších skupin cestujících chce však více oslovit i obchodní klientelu.

„Obchodní cestující u nás tvoří asi 15 % zákazníků, ve Francii dokonce přes 20 %. V Praze vidíme prostor tento podíl zvýšit, a to i díky tomu, že se obnovila kongresová a veletržní turistika. Dále je tu segment cest za přáteli a rodinou, který je v Česku také významný,“ řekl Otten.

Strategií easyJetu je podle Ottena létat především z hlavních letišť, a tím je v Česku Praha.

„V Polsku létáme i z Krakova, ale to je významné regionální centrum s vlastní velkou spádovou oblastí. V Česku takové město mimo Prahu není,“ uzavřel Otten.

Reginald Otten, country manažer easyJetu pro Francii.Zdroj: easyJet

Reginald Otten, country manažer easyJetu pro Francii.
Zdroj: easyJet

Tagy easyjet letiště praha prg
3 komentáře