To nejhorší na poslední rok a půl. ČD začaly s přesunem Regiopanterů z Ústí do Pardubic, nahrazují je honekry

RegioPanter na trati Pardubice - Hradec Králové. Foto: České dráhyRegioPanter na trati Pardubice - Hradec Králové. Foto: České dráhy

V Ústeckém kraji aktuálně zůstalo pět RegioPanterů. Postupně zmizí.

České dráhy nasadily do provozu první jednotku RegioPanter určenou původně pro Ústecký kraj na tratích v Pardubickém kraji. K přesunu dochází kvůli tomu, že České dráhy neuspěly v soutěži na zajištění vlaků na hlavních tratích v Ústeckém kraji od prosince 2026.

Pro cestující v Ústeckém kraji to znamená zhoršení služeb, v Pardubickém naopak zlepšení. V Ústeckém kraji je zhoršení dočasné: od prosince 2026 na tratích vyjede RegioJet s novými jednotkami od Škody.

„V současnosti je v Pardubickém kraji již jednotka 640.101, která je nyní nasazována na trať 031. Na konci měsíce by mělo dojít další vozidlo 640.104, které ke momentálně na instalaci palubní jednotky ETCS,“ uvedl mluvčí Českých drah Filip Medelský. Palubní jednotku zabezpečovače má pak také jednotka 640.107, která je nicméně stále v provozu v Ústeckém kraji. „Převod vozidel z Ústeckého do Pardubického kraje by měl být dokončen do změny grafikonu v polovině prosince. Aktuálně tedy jezdí v Ústeckém kraji 5 RegioPanterů,“ dodal Medelský.

České dráhy nasazením RegioPanterů v Pardubickém krají vyřeší dlouhodobý problém s regionálními jednotkami, kde jezdí prakticky jedny z nejhorších souprav v Česku na elektrifikovaných výkonech. Jde o vratné soupravy y složené z lokomotivy, vozů Bdmtee (známých pod přezdívkou Honecker) a řídícího vozu Bfhpvee295. Původně měly osobní vozy Bdmtee projít modernizací, z té ale sešlo. Pardubický kraj uzavíral kontrakt s ČD bez jakékoliv soutěže.

Právě tyto soupravy nyní míří do Ústeckého kraje na poslední rok a půl smlouvy. Kontrakt kraje s dopravcem to umožňuje.

Místo honeckerů Pesy

Ústecký kraj ale plánuje, že by se na hlavních tratích už od letošního prosince mohly objevit téměř nové jednotky Pesa Elf.eu RegioJetu. Chystaná změna vyplývá z návrhu jízdního řádu. Zhruba polovinu výkonů na lince U1 má zajistit společnost RegioJet ÚK jednotkami Pesa Elf.eu. Ty v kraji už jezdí, ale na jiných výkonech, například z Ústí nad Labem do Děčína přes Střekov nebo na trati do Mostu přes Úpořiny.

Podle návrhů jízdních řádů by RegioJet zcela zmizel naopak z linky U7 z Ústí nad Labem-západu přes Střekov do Děčína. Tam by se měly vrátit České dráhy s regionovami. RegioJet odejde i z linky U16 Chomutov – Kadaň.

„Výměna vybraných dopravních výkonů mezi dopravci České dráhy a RegioJet ÚK souvisí se snahou eliminovat negativní dopady nasazení ne nízkopodlažních souprav, které zároveň vzhledem k nutnosti zastavování na všech stanicích a zastávkách (soupravy nejsou patřičně vybavené pro uplatnění institutu zastávky na znamení) prodlužují jízdní doby na páteřní lince Ústeckého kraje,“ uvedla mluvčí Ústeckého kraje Magdalena Fraňková. Dodatek ke smlouvám s oběma dopravci není dosud uzavřen.

Diskuze ukončena a zrušena pro nálet trollů a lhářů.

Ochrana před návratem honekrů. Ústecký kraj chce pustit RegioJet na páteřní linku o rok dříve

Tagy České dráhy Pardubický kraj řada 640 RegioPanter Ústecký kraj
Žádné komentáře