Projektování trolejbusové trati na sever Plzně vyjde město téměř třikrát dráž, než čekalo

Do soutěže dorazila jediná nabídka.
Plzeň je o krok blíže zahájení stavby trolejbusové trati na Severní předměstí. Ve veřejné soutěži vybrala zhotovitele kompletní projektové dokumentace ke stavbě.
Město za dokumentaci ale zaplatí výrazně více. Zakázku získalo sdružení STAVplan-CZ a Pragoprojekt za 19,7 milionu korun, nikdo jiný nepodal nabídku. Předpokládaná hodnota zakázky byla 7,5 milionu korun. Vyplývá to z informací na profilu zadavatele.
Vítěz soutěže připraví dokumentaci stavebního povolení a projektové dokumentace pro provedení stavby. Na projekt již běží řízení EIA o vlivu stavby na životní prostředí.
Nová trať bude přes šest kilometrů dlouhá. Bude sloužit jako náhrada současné autobusové linky 33 v trase Roudná – Fakultní nemocnice – Košutka. Trolejbusy na severu krajského města jezdily do roku 1977.
Podle náměstka primátora Aleše Tolara město předpokládá zahájení prací na stavbě na přelomu let 2026/2027. „Předpokládaná hodnota je 280 milionu korun, jde pouze o část po stávajících komunikacích, kterou předpokládáme jako první etapu,“ uvedl Tolar. Na projekt chce město využít evropské dotace.
První etapa počítá s propojením Lidické a Karlovarské ulice, řešení ulicí Na Roudné a nově připravované komunikace bude v druhé etapě.
„Zavedení trolejbusové dopravy přinese obyvatelům prvního městského obvodu na Severním Předměstí zlepšení dopravní obsluhy, snížení emisí škodlivin i hluku v ulicích. Rozšiřování elektrické trakce na úkor té autobusové je základem konceptu dalšího rozvoje systému MHD v Plzni. Projekt je také potřebným příspěvkem k plnění závazku zvýšení podílu bezemisní dopravy dané evropskou legislativou,“ řekl Tolar při představení projektu před dvěma lety.
Na trasu mají být nasazeny parciální trolejbusy, aby mohly jet část trasy mimo troleje. Detailně projekt popisuje Správa veřejného statku města Plzně na svých stránkách.