Berlín začal propojovat díru mezi metrem U3 a S-Bahn. Stavba u Mexikoplatz má však odpůrce

Úsek je ve skutečnosti dlouhý pouze 150 metrů a bude končit u cihlové zdi.
V pondělí se v Berlíně konalo slavnostní položení základního kamene stavby, která je místními politiky prezentována jako další prodloužení systému metra. Má jít o 800metrové prodloužení linky U3 mezi stanicemi Krumme Lanke a náměstím Mexikoplatz, které umožní přímý přestup z metra na systém S-Bahn na jihozápadním okraji metropole.
Podle dopravního podniku BVG by to umožnilo mnohem rychlejší a přímější cestování mezi Postupimí nebo Wannsee do Zehlendorfu, Dahlemu a City West.
Web RBB24 však upozorňuje, že ve skutečnosti se tento týden zahájila pouze částečná demolice a rekonstrukce dvoukolejného tunelu metra, který byl postaven zhruba před 100 lety u stanice metra Krumme Lanke směrem k Mexikoplatz a od té doby slouží jen na odstavování souprav podzemky.
Úsek je dlouhý pouze 150 metrů a nadále bude končit u cihlové zdi.
Berlínští radní schválili 800metrové prodloužení metra U3 již na začátku roku 2024, od té doby se však na stavbu shánějí povolení a peníze.
Odhadované náklady na výstavbu projektu se zatím pohybují kolem 100 milionů eur, většinu z nich by měla poskytnout spolková vláda. Propojení však také čelí odporu místních, kteří se obávají hluku při povrchovém hloubení tunelů a stavbu označují za nepotřebnou a neekonomickou, jelikož už v současnosti je úsek dostatečně obsloužen autobusy.
Současné zahájení opravy tunelu tak web RBB24 označuje spíše za rekonstrukci, která musí proběhnout bez ohledu na zatím stále zablokovaný projekt prodloužení linky metra. Před třemi lety totiž kontrola odhalila, že podzemní konstrukce ztratila stabilitu a je nutné ji vyměnit.