Jižní spojka ve Žďáru se otevře později, důvodem je nález smetiště

Stavba přeložky I/37, Žďár nad Sázavou, duben 2025. Pramen: ŘSDStavba přeložky I/37, Žďár nad Sázavou, duben 2025. Pramen: ŘSD

V Jihlavské a Brněnské ulici je provoz veden kyvadlově podle semaforů. Omezení bude zachováno až do zprovoznění stavby.

Motoristé a obyvatelé Žďáru nad Sázavou si budou muset počkat na novou jižní spojku, tedy přeložku silnice I/37 mezi ulicemi Brněnská a Jihlavská, o něco déle. Zhruba 700 metrů nové silnice se otevře koncem září, ačkoliv původní termín byl stanoven na červenec.

Termín stříhání pásky bylo nutné podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) posunout kvůli nálezu „ekologické zátěže“.

„Šlo o odpad, jako plasty, pryž, kovy různých druhů, tvarů a velikostí nebo třeba stavební suť. Zemina se tak musela vytřídit, aby mohla být zapracována zpět do stavby, čímž došlo k posunu termínu uvedení do provozu,“ uvedl mluvčí ŘSD Jiří Veselý.

Stavbu přeložky silnice I/37 začala ve Žďáru nad Sázavou loni v květnu. Úsek propojí ulice Brněnská a Jihlavská, což přinese místním alespoň drobnou úlevu od tranzitní dopravy. Stavba si vyžádá 113 milionů korun.

I/37 Žďár nad Sázavou, Jihlavská - Brněnská. Pramen: ŘSD

I/37 Žďár nad Sázavou, Jihlavská – Brněnská. Pramen: ŘSD

Práce se nyní soustřeďují na obou koncích přeložky, v místě původní okružní křižovatky v Brněnské ulici a nově budované okružní křižovatky v ulici Jihlavské. „Prostor obou je stavebně upravován tak, aby do nich mohla být přeložená komunikace na svých koncích zaústěna. Jde také pouze o tato místa, kde je částečně omezen provoz,“ doplnil Veselý.

V Jihlavské a Brněnské ulici je provoz veden kyvadlově podle semaforů. Omezení bude zachováno až do zprovoznění stavby.

Přeložka má odlehčit především Brněnské ulici, v níž se dnes spojují dopravní proudy směřující do Žďáru od východu po silnici I/19 ve směru od Nového Města na Moravě a od jihu po silnici I/37 ve směru od Velké Bíteše (a tím od dálnice D1). Denně tudy projede 11 tisíc aut. Po dokončení bude úsek navazovat na již zprovozněnou propojku ulic Brněnská a Jamská.

Obyvatelé Žďáru nad Sázavou ale vyhlížejí především úplný odsun silnice I/37 z města, a to v podobě šestikilometrového západního obchvatu. Zhruba před dvěma lety získala stavba souhlasné stanovisko v procesu posouzení vlivů na okolí (EIA), stavět se má v první polovině 30. let.

Tagy I/37 obchvat Žďáru nad Sázavou ŘSD
3 komentáře