Z Prostějova na britské koleje. DT-Výhybkárna a strojírna dokončila výrobu 86 výhybkových jazyků

Produkty z Česka byly testovány například ve stanici London Bridge.
Společnost DT-Výhybkárna a strojírna dokončila významnou zakázku dodávky kolejnic pro britského provozovatele železniční infrastruktury Network Rail.
V rámci smlouvy s britskou společností Trackwork Limited vyrobila celkem 86 výhybkových jazyků (profil 54E1A1/56E1). Firma má všechny potřebné certifikáty splňující náročné standardy pro tamní infrastrukturu.
„Jsme hrdí na to, že naše produkty pomáhají zlepšovat kvalitu a bezpečnost moderní železniční infrastruktury v zemi, která je světovou kolébkou železnice,“ uvedl Marek Smolka, generální ředitel společnosti DT-Výhybkárna a strojírna.
Dodávky probíhají v kooperaci s certifikovaným výrobcem výhybek pro britský trh Trackwork. Dlouhodobá spolupráce mezi DTVS a Trackwork začala v roce 2018. Aby výrobky DTVS odpovídaly přísným normám požadovaným pro britský trh, bylo nutné provést několik klíčových kroků.
Společnost vyvinula a otestovala speciální zápustku pro kování profilu 54E1A1/56E1. Tato zápustka byla navržena tak, aby umožnila precizní výrobu odpovídající specifikacím britských železničních standardů, které v některých aspektech převyšují normy EN.
Zásadním krokem bylo navržení a odzkoušení technologie svařování překovaných kolejnic s tzv. nádvarkem pomocí metody stykového svařování natupo s odtavením. Tento proces vyžadoval důkladné testování, aby byla zajištěna nejen pevnost, odolnost a dlouhá životnost svařovaných
spojů, ale také stabilita výrobního procesu.
„Klíčovým bodem projektu byla homologace výrobních procesů a testování našich produktů přímo v tratích ve Velké Británii, včetně staničních uzlů, jako jsou London Bridge, Holloway a Leeds Station East. Po úspěšném šestiměsíčním zkušebním provozu v roce 2023 jsme od společnosti Network Rail získali plný certifikát na profil výhybkových jazyků 54E1A1/56E1. Ten potvrzuje kvalitu a spolehlivost našich výrobků pro použití v britské železniční síti a otevírá nám dveře k dalším potenciálním dodávkám v budoucnosti,“ vysvětluje obchodní ředitel DT-Výhybkárny a strojírny Dušan Kadlec.
Firma nyní pracuje na homologaci dalšího klíčového profilu 60E1A1/60E2. Společnost plánuje dokončit vývoj speciálních kovacích zápustek a provést zkoušky ve Velké Británii i v Česku, aby mohla tento produkt uvést na další trhy.