1700 tun nad Moravou. Nový dálniční most u Napajedel už má kompletní oblouk

Práce na instalaci oblouku na novém dálničním mostě přes řeku Moravu u Napajedel. Foto: ŘSDPráce na instalaci oblouku na novém dálničním mostě přes řeku Moravu u Napajedel. Foto: ŘSD

Nový most bude zprovozněn na konci letošního roku.

Pracovníci společnosti „Firesta-Fišer, rekonstrukce, stavby“ dokončili osazení druhé poloviny nového dálničního mostu u Napajedel. Bude součástí D55, průjezdný bude ještě letos.

O dokončení dalšího milníku ve stavbě mostu informovalo Ředitelství silnic a dálnic. Instalace první části oblouku proběhla v březnu. Dosahuje výšky až 20 metrů. Ocelová konstrukce včetně oblouku bude vážit více než 1 700 tun.

Most s rozpětím 115 metrů je druhým největším na Moravě „Netradiční je také ocelová konstrukce v plné šíři dálnice, která bude společná pro oba jízdní směry. Obvykle stavíme mosty pro každý směr zvlášť, tedy pravý a levý,“ vysvětlil ředitel Správy Zlín ŘSD Karel Chudárek.

Práce na instalaci oblouku na novém dálničním mostě přes řeku Moravu u Napajedel. Foto: ŘSDPráce na instalaci oblouku na novém dálničním mostě přes řeku Moravu u Napajedel. Foto: ŘSDPráce na instalaci oblouku na novém dálničním mostě přes řeku Moravu u Napajedel. Foto: ŘSDOsazování ocelového oblouku na novém mostě přes řeku Moravu na D55. Foto: ŘSDOsazování ocelového oblouku na novém mostě přes řeku Moravu na D55. Foto: ŘSDOsazování ocelového oblouku na novém mostě přes řeku Moravu na D55. Foto: ŘSDOsazování ocelového oblouku na novém mostě přes řeku Moravu na D55. Foto: ŘSDOsazování ocelového oblouku na novém mostě přes řeku Moravu na D55. Foto: ŘSDOsazování ocelového oblouku na novém mostě přes řeku Moravu na D55. Foto: ŘSDOsazování ocelového oblouku na novém mostě přes řeku Moravu na D55. Foto: ŘSD

Směrové pruhy na mostu budou od sebe odděleny konstrukcí ocelového oblouku a závěsů, na kterých je zavěšený ocelový trám spřažený s betonovou deskou. „Samotný oblouk je také ocelovým trámem o vnějších rozměrech 2,5 x 2,6 m, na něm bude most zavěšen na táhlech, která budou po dvojicích v sedmnácti řadách,“ dodal Chudárek.

Stavba podle něj běží podle harmonogramu. „Aktuálně nás čekají práce na spřažené železobetonové desce. Ta bude jednotná pro celou šířku mostu a spotřebujeme na ni více než 1000 metrů krychlových betonu,“ přiblížil harmonogram prací hlavní stavbyvedoucí zhotovitele Ondřej Kubíček.

Most za 674 milionů korun staví firma ve sdružení s MI Roads. Hotový bude do prosince letošního roku.

Na most naváže úsek D55 Napajedla – Babice, ten se má začít stavět příští rok.

Stavba další části D55 se blíží, ŘSD vybralo firmy na zpracování zadávací dokumentace

Tagy D55 D55 Napajedla -Babice Firesta-Fišer MI Roads Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
3 komentáře