Zlín převzal první bateriový trolejbus Škoda 30 Tr, bude jich mít sedm
Do Zlína dorazil první ze sedmi parciálních trolejbusů Škoda 30 Tr, které budou jezdit v barvách Dopravní společnosti Zlín –
Do Zlína dorazil první ze sedmi parciálních trolejbusů Škoda 30 Tr, které budou jezdit v barvách Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice (DSZO). Nasadí je na novou trolejbusovou linku do Kostelce, Štípy a k ZOO Lešná, prodloužení umožní baterie v trolejbusu.
„Trolejbus tohoto typu jsme zatím ve Zlíně a Otrokovicích neměli. V minulosti ale jezdilo v naší síti MHD několik autobusů od výrobce SOR, takže tato značka pro nás není neznámá,“ konstatoval vedoucí údržby DSZO Antonín Červenka.
Do Zlína byl zatím dodán jen první ze sedmi nových trolejbusů a ani ten ještě DSZO nepřevzala do svého vozového parku. Bude jej několik týdnů využívat v dílnách a mimo pravidelné linky MHD jen pro školení pracovníků údržby a řidičů. Ze Škody Electric budou postupně dodávány další objednané vozy.
Všech sedm trolejbusů má dodat Škoda Electric podle smlouvy do 19. března. Poprvé jde o nasazení vozidel se čtyřmi dveřmi.
Trolejbus 30 Tr je dlouhý 12,180 metru, široký 2,55 metru. Je nízkopodlažní, klimatizovaný, má 22 míst k sezení a 58 míst k stání, mohou v něm být přepravovány současně až dva invalidní vozíky. Větší počet dveří by měl urychlit nástup a výstup cestujících na zastávkách. Vůz funguje jako trolejbus, ale je vybaven trakčními bateriemi, které umožní jeho jízdu na vzdálenost až 12 kilometrů mimo trolejové vedení. Při návratu pod troleje se baterie během jízdy opět dobíjejí.
Nové linky 4 a 5 mají jezdit až k ZOO Lešná, podle ředitele DZSO Josefa Kocháně by měly začít jezdit na konci března.
Cena za pořízení sedmi bateriových trolejbusů činí téměř 94 milionů korun (bez DPH). Nákup těchto nových vozů byl možný především díky dotaci ve výši 85 % z Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF) v rámci Integrovaného regionálního operačního programu (IROP). Dotace představuje částku 79,7 milionu korun.