Oprava Barrandovského mostu míří do finále, začíná poslední etapa
V každém směru budou místo původních čtyř pruhů k dispozici pouze tři.
Práce na opravě Barrandovského mostu se od pondělí přesunou ze severní na jižní polovinu. Kvůli startu 4. etapy rekonstrukce silničáři již od dnešních 13 hodin začnou s úpravou dopravního značení. Značně ovlivní zejména řidiče jedoucí z Jižní spojky na Smíchov a při nájezdu z Modřanské ulice.
„V těchto úsecích je možné očekávat tvorbu kolon, zejména v době dopravních špiček. Tento přesun dopravního omezení je součástí plánovaného postupu prací a je nezbytný pro komplexní dokončení opravy celého mostu,“ uvedla mluvčí TSK Praha Barbora Lišková. Čtvrtá etapa je poslední částí celé rekonstrukce mostu.
Od 17. srpna bude z důvodu přestavby dopravního značení a zábran omezen provoz na severním mostě směrem do Prahy 5 do jednoho jízdního pruhu. Nájezd na Barrandovský most z Modřanské ulice bude omezen značkou stop. Jízdní pruh od Jižní spojky vedený v protisměru po jižním mostě zůstává bez omezení, stejně jako provoz do Prahy 4.
Hlavní práce 4. etapy začnou 19. srpna 2024. Dopravní režim ve 4. etapě bude velmi podobný režimu ve třetí etapě. V každém směru budou místo původních čtyř pruhů k dispozici pouze tři, z nichž jeden z pruhů od Jižní spojky na Smíchov bude převeden do protisměru na již opravenou jižní polovinu Barrandovského mostu.
Opravy u Lochkova nemají zkomplikovat provoz
Největším omezením zůstává úplné uzavření nájezdu na most od ulice Strakonická, který byl uzavřen i v 1. a 3. etapě. „Na most tak nebude možné tímto směrem najet, ale variant náhradní trasy je hned několik,“ dodala Lišková. Jednou z nich je vratná rampa, která vznikla u Lihovaru a využívala se i v předchozích etapách. Řidiči jedoucí z Chuchle na Barrandovský most pojedou nejdříve rovně pod Barrandovským mostem ke křižovatce u Lihovaru a těsně před ní se otočí po rampě zpět do směru přes Vltavu. „Pro vzdálenější cíle doporučujeme využít především část Pražského okruhu a sjezdem Písnice dojet až k dálnici D1 a odtud zamířit do centra,“ doporučuje Lišková.
Podle TSK došlo ke vzájemné koordinaci s omezením na Pražském okruhu (D0), kde probíhá oprava u Lochkova. „V rámci dopravně-inženýrského prověření byla kolize obou akcí posouzena za pomocí dopravních modelů a nebyly shledány žádné zásadní negativní vlivy mezi těmito dopravními omezeními. V souběhu akcí samozřejmě lze očekávat zvýšený výskyt kolon a stresových situací působících na dotčené řidiče, a to ve zdánlivé vzájemné provázanosti nadřazené komunikační sítě. Akce se však z hlediska objízdných tras navzájem nevylučují. Rekonstruovaná část Pražského okruhu není značenou objízdnou trasou,“ uvedla TSK v tiskové zprávě.
Čtvrtá etapa je poslední částí opravy. Podle původních plánů měla rekonstrukce skončit se začátkem školního roku, nakonec se tak nestane. Most přejede denně na 140 000 aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze.
Oprava Barrandovského mostu se nebezpečně prodražuje. Beton i horolezci se už musejí platit zvlášť