Economy mínus. Emirates zvažují horší ekonomickou třídu pro šetřivé cestující
Letecká společnost Emirates zvažuje rozdělení ekonomické třídy na více kategorií, které by do letadel dubajského dopravce přilákaly i cestující více
Letecká společnost Emirates zvažuje rozdělení ekonomické třídy na více kategorií, které by do letadel dubajského dopravce přilákaly i cestující více citlivé na cenu. Ke stávající chce přidat ještě verzi s osekanějšími službami a menším prostorem, než dosud.
Šéf Emirates Tim Clark potvrdil pro server Skift, že tuto možnost aktuálně vážně analyzují. Pro řadu cestujících může jít o šok. Emirates má i v ekonomické třídě pověst vysokého standardu služeb a pohodlných sedaček. Jenže trh se mění a nízkonákladové aerolinky začínají dobývat i dálkové lety. Horší ekonomická třída by měla například menší rozteče mezi sedačkami.
Firma si od toho slibuje nalákání zákazníků, kteří jsou mimořádně citliví na cenu a neřeší tak samotné služby na palubě. Nástup nízkonákladových dopravců na dálkové tratě totiž tlačí na ceny letenek i u klasických aerolinek.
Clark se chce s levnější ekonomickou třídou dostat hlavně na přední pozice ve vyhledávačích letenek, přes které nakupuje čím dál více lidí podle cenu. „Vyhledávače letenek ovlivňují, co děláme,“ říká Clark. Podobný krok už dříve udělaly jiné klasické aerolinky včetně ČSA. Nabízely letenky s odbaveným zavazadlem a jídlem a tím pádem byly příliš drahé. Když začaly nabízet nové tarify bez zavazadla či jakýchkoliv služeb, rázem se ve vyhledávačích dostaly na přední pozice.
Emirates už okoukaly od nízkonákladových společností, jak na cestujících s nejlevnější letenkou vydělat. Například u nejnižších rezervačních tříd požaduje po cestujících poplatek za výběr konkrétního místa. Clark si dokáže představit prodávat letenky bez odbaveného zavazadla.
Podle Clarka je možností rozdělit ekonomickou třídu až na čtyři různé třídy s různou úroveň služeb. Clark chce ale i v nejlevnější třídě nechat jídlo zdarma, navíc by platili za zavazadla nebo výběr místa. Firma chce být stále dražší, než nízkonákladové společnosti, protože chce těžit z dobrého vnímání značky. „Raději poletí v naší levnější třídě, než s některou jinou aerolinkou. Lidé chtějí nejlevnější cenu, ale také letět s námi,“ myslí si Clark. Jako ideální skupinu cestujících vidí hlavně lidi, kteří cestují málo nebo ještě vůbec neletěli.
Emirares má i další důvody, proč začít lákat šetřivé cestujících. Zákazníků v nejdražších třídách ubývá, zejména z oblasti Perského zálivu kvůli cenám ropy. Aerolinky už přešly u části Airbusů A380 na verzi bez první třídy.
Jiné aerolinky jdou cestou vlastních nízkonákladových dopravců, například Lufthansa má Eurowings, IAG si nově založily dopravce Level pro dálkové lety z Barcelony.