Počet nabízených ojetin v říjnu vzrostl, nejčastější cena je kolem 137 tisíc korun
Počet nabízených ojetých vozidel na českém trhu v říjnu činil 124 tisíc kusů, což je oproti září o 14 tisíc
Počet nabízených ojetých vozidel na českém trhu v říjnu činil 124 tisíc kusů, což je oproti září o 14 tisíc více. Cena se v říjnu pohybovala nejčastěji okolo 137 tisíc korun, stáří inzerovaných vozů mírně (o 0,1 roku) vzrostlo na 9,7 roku. Vozy v nabídce měly nejčastěji najeto 154 506 kilometrů. Vyplývá to z dat sítě AAA Auto, která trh dlouhodobě monitoruje.
Nejvíce automobilů bylo tradičně nabízeno v Praze (31303), nejméně v Karlovarském kraji (2960). „Čeští řidiči využívají poslední teplo letošního roku k prodejům a nákupům svých automobilů před blížící se zimní sezonou. Jen v našich autocentrech zobchodujeme denně v průměru téměř 500 aut,“ uvedla generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová.
Nejčastější inzerovanou cenou byla v minulém měsíci částka 137 tisíc korun, což je oproti září nárůst o zhruba dva tisíce korun. Polovinu (50,5 pct.) z aktuálně inzerovaných vozů tvořily diesely, benzínové vozy měly zastoupení ve 46,4 procenta případů. Zbylých 3,1 procenta připadá na vozy na alternativní paliva, jejichž podíl na trhu roste. „V našich autocentrech se od léta významně zvýšila poptávka obzvláště po hybridních automobilech, což lze přisuzovat i výhodnému parkování v centrech měst, které je například v Praze od léta na modrých zónách zdarma,“ doplnila Topolová.
Žebříček nejprodávanějších modelů se dlouhodobě příliš nemění, vedou Škoda Octavia na prvním a Škoda Fabia na druhém místě, následovány vozy Volkswagenem Passat, golf a Škoda Superb.
Počet dovezených ojetých aut se v říjnu po zářijovém poklesu vrátil k mírnému růstu. Za deset měsíců roku číslo narostlo meziročně o šest procent na 152 tisíc dovezených ojetin. Jejich průměrné stáří je 10,3 roku, přičemž podíl vozidel starších 10 let činí 51,84 procenta.
“Růst dovozů v letošním roce je nadále velmi pomalý, zatím se tedy neprojevují katastrofické scénáře o záplavě levných dieselových ojetin z Německa. Alarmující je mezi importy stále vysoký, nadpoloviční podíl vozů starších deseti let. Účinnost ekologických poplatků z roku 2009 již definitivně vyprchala a dovozu starších aut nebrání žádné opatření,” uvedl Petr Vaněček, provozní ředitel sítě AAA Auto.