Video: Starý jez Sudoměřice zmizel aneb jak se prodlužuje Baťův kanál k Hodonínu

Plavební komora Rohatec u přístavu Skalica, Baťův kanál. Vizualizace. Pramen: ŘVCPlavební komora Rohatec u přístavu Skalica, Baťův kanál. Vizualizace. Pramen: ŘVC

Dokončení stavby se předpokládá v listopadu 2025, nová část vodní cesty by tak měla být k dispozici pro sezónu 2026.

Ředitelství vodních cest (ŘVC) se v časosběrném videu pochlubilo pokroky na stavbě, na jejímž konci má být prodloužení vodní cesty na Baťově kanálu a řece Moravě o zhruba sedm kilometrů na jih.

Součástí prací, které začaly letos v polovině srpna, je zbudování nové plavební komory Rohatec a splavnění navazující říčky Radějovky. Ta propojí jižní konec Baťova kanálu s řekou Moravou, a tím i městem Hodonín. Rohatec bude čtrnáctou plavební komorou na této vodní cestě a zároveň první novou komorou od dob výstavby kanálu ve druhé polovině 30. let.

Baťův kanál, plavební komora Rohatec, vizualizace. Pramen: ŘVCBaťův kanál, plavební komora Rohatec, vizualizace. Pramen: ŘVCPlavební komora Rohatec a prodloužení Baťova kanálu k Hodonínu (stavba listopad 2023). Pramen: ŘVC ČRJez Sudoměřice v původním stavu (listopad 2023). Pramen: ŘVC ČR

Baťův kanál dnes fakticky představuje „slepou ulici“, která na jihu končí v přístavu Skalica. ŘVC proto pod přístavem nechává zbudovat zdymadlo Rohatec a splavní zhruba osm set metrů říčky Radějovky až k řece Moravě. Nová plavební komora bude vedle jezu Sudoměřice, naproti slovenskému přístavu Skalica na české straně Radějovky. Úprava koryta Radějovky bude spočívat v jeho prohloubení na jednotnou hloubku 1,5 metru. Koryto bude dále upraveno na lichoběžníkový tvar s šířkou ve dně 6 metrů. Rozšíření bude provedeno symetricky podél stávající osy toku.

Dokončení stavby se předpokládá v listopadu 2025, nová část vodní cesty by tak měla být k dispozici pro sezónu 2026.

 

Tagy Baťův kanál plavební komora Rohatec rekreační plavba ŘVC
8 komentářů