Úspěšné prázdniny letních vlaků ZSSK, meziročně přepravily o 16 % více cestujících

Vlak Bratislava - Split. Foto: ZSSKVlak Bratislava - Split. Foto: ZSSK

Na autovlak do Chorvatska je nyní prodáno přes 18 tisíc jízdenek, loni s ním jelo o polovinu méně lidí.

Letní a turistické vlaky Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) přepravily v letošním roce 39 885 cestujících. Ve srovnání s loňským rokem jde přibližně o 16% nárůst v počtu přepravených pasažérů na srovnatelných linkách.

Nejoblíbenější byla linka Košice/Prešov – Banská Bystrica, kterou využilo přes 13 tisíc cestujících. Následovalo spojení Košice – Stará Ľubovňa, kterým se svezlo téměř 12 tisíc osob. Třetí v pořadí byla linka Banská Bystrica – Mlynky, tento rok ji vyzkoušelo skoro 9,5 tisíce pasažérů.

Letní vlaky byly letos na Slovensku v provozu tři měsíce, a to od soboty 17. června až do neděle 17. září. Obohatilo je například osm mezistátních sezónních vlaků či pravidelný autovlak do Splitu, který jezdí od 3. května do 7. října.

„Na vlak EuroNight je v současnosti prodáno přes 18 tisíc jízdenek pro osoby, přičemž 20,38 % cestujících je z Bratislavy. Co se týká vozidel, zatím je prodáno 2 425 jízdenek (z toho 636 pro auta a 1 789 pro motorky). Pro srovnání – loni se autovlakem do a ze Splitu odvezlo celkem 8 796 cestujících a spolu se do a z Chorvatska naším vlakem přepravilo 557 motorek a 444 aut,“ uvádí ZSSK v tiskové zprávě.

Noční autovlak z Bratislavy přes Vídeň do Splitu pod hlavičkou rakouských drah (ÖBB) ve spolupráci se slovenským národním dopravcem (ZSSK) testoval v rubrice deníku Zdopravy.cz Na vlastní kůži Aleš Petrovský. „Jedním slovem to je ostuda,“ zhodnotil cestu. Ve vlaku strávil téměř 19 hodin.

 Kancelář pro vyřízení formalit autovlaku. Foto: Aleš PetrovskýStísněný lůžkový oddíl. Foto: Aleš PetrovskýVozy připravené na vykládku aut ve Splitu. Foto: Aleš Petrovský

Nárůst zaznamenalo rovněž sezónní spojení Poprad-Tatry – Muszyna. Letos na něm ZSSK přepravila 3 815 cestujících, což je meziroční nárůst o asi 35 %.

Celosíťové jízdenky Slovak

Od 1. července do 31. srpna mohli pasažéři ZSSK využívat zvýhodněnou nabídku Slovak. Čím více cest vlaky během léta uskutečnili, tím více peněz ušetřili (např.: jízdenka Bratislava – Košice – Bratislava ve 2. vozové třídě = 37,36 eur, Slovak Týden = 29 eur → – 8,36 eur). Nabídku využili cestující skoro v třiceti tisících případech. Ve srovnání s předcovidovým rokem 2019 jde o 23% pokles, meziročně jde však o 7% nárůst. Součástí nabídky byly i slevy u smluvních partnerů.

Cestující s jízdenkou Slovak mohli procestovat za dva měsíce asi 3,6 milionu osobokilometrů. Rekordmanem je podle ZSSK zákazník, který využil jízdenky Slovak Klasik, přičemž vlakový personál mu ji ve vlacích načetl v červenci 105krát a v srpnu 120krát na třiceti linkách, z toho cca 30 % bylo na lince Bratislava hl. st. – Nové Zámky.

Linka Košice - Prešov - Stará Ľubovňa byla druhou nejoblíbenější z letních linek.
Zdroj: ZSSKChmarošský viadukt je jeden z nejznámějších železničních objektů na Slovensku. I toto léto přes něj jezdily letní vlaky ZSSK.
Zdroj: ZSSKobronivský viadukt se nachází na trase Zvolen - Dudince - Štúrovo, která také patřila mezi letní linky ZSSK.
Zdroj: ZSSK
Tagy slovensko vlakem do Chorvatska Železničná spoločnosť Slovensko ZSSK
4 komentáře