CZ Loko získalo další zakázku pro metro, dodá drezíny do Sofie
Kdysi ryze okrajový výrobní segment speciálních drážních vozidel začíná být pro společnost CZ Loko čím dál zajímavějším byznysem. Po velké
Kdysi ryze okrajový výrobní segment speciálních drážních vozidel začíná být pro společnost CZ Loko čím dál zajímavějším byznysem. Po velké zakázce na drezíny pro Správu železniční dopravní cesty získala firma další kontrakt na podobné vozíky v Bulharsku. Výrobce dodá dvě drezíny pro metro v Sofii.
Obě nové drezíny, které budou zajišťovat údržbu tratí metra, vycházejí z řady MUV 74. Navzájem se ale od sebe liší. Jedna je vybavena pracovní plošinou pro přístup k trolejovému vedení, druhá má standardní hydraulickou ruku a také pluh pro odklízení sněhu. Metro v Sofii totiž vede částečně po povrchu.
Výroba obou vozidel už běží, v srpnu by měly být oba stroje přepraveny do Bulharska. V průběhu září pak proběhne v sofijském metru školení personálu a uvedení obou vozidel do provozu. „Dopravní podniky jsou důležitým segmentem našich obchodních zájmů a rozhodně jim máme co nabídnout – vedle motorových univerzálních vozíků se všemi možnými nástavbami a platformami také lehké posunovací lokomotivy EffiShunter 300, které jsou určeny pro vozbu pracovních vlaků při údržbě tunelů a tratí metra. S tímto produktem jsme také nedávno uspěli ve výběrovém řízení v Metru Varšava,“ připomněl ředitel prodeje CZ Loko Jan Kutálek.
Produkci nových drezín firma soustředila do svého závodu v Jihlavě, kde se kompletuje i padesátikusová série MUV 75 pro českého správce infrastruktury. CZ Loko se přitom snaží proniknout i na další trhy v zemích Evropské unie. S výrobou speciálních drážních vozidel začalo CZ Loko v roce 2000, kdy pro společnost Sokolovská uhelná modernizovalo MUV 69 na vozidlo MV 20.
Postupně následovala MUV 71 s mechanickým přenosem výkonu, MUV 73 s elektrickým přenosem výkonu a v roce 2011 MUV 74 s hydrostatickým přenosem výkonu. Letos firma přišla se zatím poslední novinkou MUV 75, která vyhovuje nejnovějším evropským standardům a normám TSI. „Vytvořili jsme tak univerzální platformu našich speciálních vozidel pro příštích minimálně deset let,“ doplnil Jaroslav Plhák, obchodní a marketingový
ředitel CZ Loko.