ŘSD zprovoznilo polovinu dálnice D7 u Loun
Práce se nyní přesunou na druhou polovinu budoucí plnohodnotné dálnice, což je stávající silnice I/7.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes ve 13:00 převedlo na obchvatu Loun provoz na nově zbudovaný dálniční pás (levý, směr Praha). Práce se nyní přesunou na druhou polovinu budoucí plnohodnotné dálnice, což je stávající silnice I/7. Šestikilometrový úsek D7 u Loun se staví od srpna 2020, kompletně má být hotov ve 2. pololetí příštího roku.
„Charakter stavby je podobný jako při stavbě modernizace D1, kdy veškeré práce probíhají za stávajícího provozu a dopravní omezení postihuje nejen veřejnost, ale i stavbu samotnou. Projekt se musel vypořádat především s napojením nových konstrukcí na stávající silnici I/7, k jejímuž zkapacitnění na parametry dálnice dochází. Toto je nutné sledovat zejména u vysokých násypů a mostních objektů, kde probíhalo podrobné sledování sedání již při vlastním průběhu výstavby pravého pruhu, ale bude kontinuálně sledováno i po jeho zprovoznění,“ uvedlo ŘSD.
První řidiči právě projíždějí po nově postaveném levém jízdním pásu dálnice D7 u Loun. Stavební práce se přesunou na starou silnici I/7, která projde rekonstrukcí, a kompletně celý dálniční úsek plánujeme mít hotový v 2. pol. příštího roku. pic.twitter.com/tUOwSZHWTJ
— ŘSD Ústecký kraj (@RSD_Ustecky) October 27, 2022
Celý projekt spočívá právě v přestavbě dvoupruhové silnice I. třídy (I/7) na čtyřpruhovou dálnici. Proto jej ŘSD také označuje jako zkapacitnění obchvatu města Louny. Obchvat v polovičním profilu byl hotov už roku 1999.
Dálnici buduje sdružení Eurovia/Herkul, které v tendru zvítězilo s cenou 773,4 milionu korun bez DPH, což je 79 procent ceny předpokládané.
Ve výstavbě je i navazující 4,5 kilometru dlouhý úsek D7 u Chlumčan.