Boeing získal povolení pro „sklápěcí“ křídla, použije je poprvé u modelu 777X
Americký úřad civilního letectví FAA schválil Boeingu použití zcela nového zakončení křídel, které umožní jejich prodloužení během letu a současně
Americký úřad civilního letectví FAA schválil Boeingu použití zcela nového zakončení křídel, které umožní jejich prodloužení během letu a současně bezproblémové využití letištní infrastruktury
Boeing počítá u nového dálkového letadla s rozpětím křídel 72 metrů. Takové délky ale dosáhnou jen při letu, na letišti by se nevešla k odbavovacím bránám. Proto bude v křídle mechanismus, který umožní konec sklopit tak, aby se celkové rozpětí pro provoz na letišti zmenšilo.
Dosud největší rozpětí křídel u typu 777 má Boeing 777-200 LR (64,8 m), větší rozpětí má Boeing 747-8i (68,4 m) a Airbus A380 (79,75 m). Nové letadlo 777X bude mít standardní rozpětí 65 metrů na letišti díky tomu, že konec křídel bude sklopený. Pro samotný let se pak zakončení křídla protáhne o 3,5 metru na každé straně. Dosud žádné dopravní letadlo takovou technologii nemá.
Podle Boeingu bude nový stroj nejúspornějším dálkovým dvoumotorovým letadlem, které kdy vzniklo. Větší rozpětí křídel má snižovat spotřebu během letu.
První vzlet nového letadla chystá Boeing na začátek příštího roku, do provozu by se mělo dostat nejdříve na konci příštího roku. Firma má na letadlo už 326 objednávek, nejvíce od Emirates. Dodávat ho bude ve dvou verzích. Ceníková cena nového letadla je 360 milionů dolarů.