Na lokálku Protivec – Bochov mimořádně vyjede osobní vlak, Všudybylka připomene výročí trati
Lokálka na úpatí Doupovských hor je od roku 1996 bez pravidelné dopravy.
České dráhy v sobotu připomenou 125. výročí lokálky Protivec – Bochov na Karlovarsku. Na trať, která je od roku 1996 bez pravidelné osobní dopravy, vyjede parní vlak v čele s lokomotivou 354.195 (Všudybylka). Vlak pojede z Lužné u Rakovníka přes Rakovník, Blatno u Jesenice, Lubenec a Chyši.
„V soupravě budou řazené historické vozy k sezení, otevřený vyhlídkový vagon a chybět nebude ani bufetový vůz. Jízdenky budou v prodeji přímo u vlakového personálu,“ uvedl mluvčí Českých drah Petr Pošta. Vlak z Lužné vyjede v 10:40, do Bochova dorazí ve 13:33. Na zpáteční cestu se vydá po stejné trase ve 14:28, v Lužné bude v 17:22.
Jízdné
Lužná až Pšovlky – Bochov nebo zpět: 260 Kč (děti 6 15 let 220 Kč)
Jesenice až Chyše – Bochov nebo zpět: 200 Kč (děti 6–15 let 180 Kč)
Chyše – Bochov nebo zpět: 180 Kč (děti 6–15 let 160 Kč)
Ve vlaku neplatí žádné slevy ani jízdní výhody. V parním vlaku nelze přepravovat kočárky a jízdní kola.
Parní lokomotiva Všudybylka (řada 354)
Oblíbená lokomotiva osobních vlaků a lehkých rychlíků, zejména pro svoji snadnou obsluhu a dobrou přechodnost. Vyráběly se v několika sériích a modifikacích. Původní rakouská konstrukce byla ve Škodových závodech postupně upravována. Několik lokomotiv bylo vybaveno unikátním ventilovým rozvodem páry. Poslední dojezdily v pravidelném provozu v roce 1978.
Železniční trať Protivec – Bochov
Provoz na trati Protivec – Bochov, která byla vybudovaná jako odbočka místní dráhy Rakovník – Bečov nad Teplou, byl zahájen 27. června 1897. Vzhledem ke spádovosti Bochova do Karlových Varů, tedy na opačnou stranu, než tato trať směřuje, byl provoz na trati poprvé přerušen už během hospodářské krize ve 30. letech 20. století a obnoven až po Mnichovské dohodě, kdy se trať ocitla v Německé říši. Po válce byla osobní doprava opět na několik let zastavena. Kvůli odsunu německého obyvatelstva se zdejší region výrazně vylidnil a provoz na trati byl po obnovení malý (čtyři páry osobních vlaků, později tři páry spojů jen v pracovní dny). Na konci května 1996 byla pravidelná osobní doprava na trati zastavena a v současnosti je Bochov cílovou stanicí mimořádných nostalgických jízd.