163 dotazů. Plzeňský kraj posunul uzávěrku výběru dopravce pro pošumavské lokálky
Plzeňský kraj hledá dopravce, který bude jezdit dalších deset let na lokálkách v Pošumaví a v Českém Lese.
Až do 23. září posunul Plzeňský kraj uzávěrku pro podání nabídek dopravců na provoz části tratí v oblasti Jihozápad. Důvodem je vysoký počet dotazů, který k soutěži přišel.
Další posun o více než měsíc vyplývá z informací ve věstníku veřejných zakázek a na profilu zadavatele. „Plzeňský kraj obdržel velké množství dotazů k zadávací dokumentaci, které vyžadovalo delší čas na zpracování odpovědí. Dotazy byly právního, ekonomického a technického rázu. O dobu, než byly dotazy zodpovězeny, zadavatel prodloužil lhůtu pro podání nabídek v souladu se zákonem,“ řekla mluvčí kraje Eva Mertlová. Celkem přišlo 163 dotazů.
Kraj v soutěži hledá provozovatele vlaků ve dvou souborech: pošumavské lokálky a tratě v Českém lese. Odhadovaná hodnota zakázky je 2,8 miliardy korun.
Pro každý provozní soubor má kraj jiné požadavky na kvalitu vozidel, v obou případech mu ale budou stačit starší vozidla po modernizaci.
V případě Pošumaví chce kraj motorové jednotky nejméně se 65 místy k sezení, musí jich mít nejméně 8 (6 kmenových, 2 záložní). Vozidla přitom nemusí být plně nízkopodlažní. V každé jednotce ale musí být oddíl, který umožní přepravu až 8 jízdních kol a dvou kočárků. Musí být po rekonstrukci interiéru, vybaveny zásuvkami a wi-fi a musí jezdit minimálně stokilometrovou rychlostí.
U zakázky pro Český les stačí rovněž starší vozy, stejně tak i osm jednotek včetně dvou záložních. Kraji ale stačí menší počet míst pro kola či kočárky, minimální rychlost je 80 km/h.
V praxi to znamená, že pro Český les by mohly stačit mírně upravené regionovy, pro Pošumaví pak modernější vozy typu Stadler RS1. Dosud na těchto tratích jezdí regionovy nebo motorové vozy 810 a 842.
Kraj počítá s objednáním 13,36 milionu kilometrů za deset let, z toho 7,56 připadá na Pošumaví. Podle dokumentace se objem zadaných kilometrů může zvýšit až o 50 %. V takovém případě je odhadovaná cena u Pošumaví 1,59 miliardy korun, u Českého lesa 1,21 miliardy korun.
Kraj kvůli soutěži provedl před vyhlášením tržní konzultace, těch se kromě Českých drah zúčastnil také Leo Express a GW Train Regio.
Soutěž se týká linek P11 Horažďovice předměstí – Sušice – Klatovy (s možností vedení vybraných spojů v úsecích Horažďovice předměstí – Strakonice a Horažďovice předměstí – Nepomuk), a linky P23 Domažlice – Klatovy, v případě části Českého lesa linky P32 Poběžovice – Staňkov – Holýšov a linky P33 Domažlice – Tachov.
Kraj počítá s tím, že nový dopravce začne jezdit v prosinci 2022. Pokud se nepodaří vysoutěžit zakázku včas, dojde k prodloužení smlouvy s Českými drahami. „Posun plnění zakázky závisí na datu uzavření smlouvy. Datum podpisu smlouvy zatím není známo a závisí na dalším průběhu veřejné zakázky,“ dodala Mertlová.
Plzeňský kraj letos vypsal smlouvu na provoz na tratích v provozním souboru Plzeňsko, u soutěže také kvůli množství dotazů posunul termín pro odevzdání nabídek.