dkv_obrazok

100 let American Airlines. Dopravce představil slavnostní barvy, odkazují na 30. léta i DC-3

Flagship livery American Airlines. Zdroj: American AirlinesFlagship livery American Airlines. Zdroj: American Airlines

American Airlines dnes létají do více než 350 destinací, příští rok se vrátí do Prahy.

Letecká společnost American Airlines odhalila v rámci příprav na 100. výročí speciální zbarvení „Flagship“ pro jeden ze svých letounů. Pro dopravce typický stříbrný podklad s motivem oranžového blesku bude odkazovat na barvy z 30. let minulého století, se kterými létaly letouny Douglas DC-3.

Výroční zbarvení ponese Boeing 777-300 s imatrikulací N735AT. Na lety s cestujícími má být nasazen v listopadu.

„American zvolily design, který vyvolává vzpomínky na naši bohatou historii a zároveň symbolizuje pohled do dalších sta let,“ uvedl Ron DeFeo, vedoucí komunikace American Airlines.

Když American v minulosti přebíraly nové DC-3, letadla dostávala jména podle měst, kam společnost létala. V této tradici chce aerolinka pokračovat i nyní. Výroční Boeing 777 ponese jméno „Flagship DFW“ na počest domovského a zároveň největšího uzlu aerolinky na letišti Dallas/Fort Worth.

Douglas DC-3 American.Zdroj: American Airlines

Douglas DC-3 American.
Zdroj: American Airlines

Na zadní části trupu pak ponese letoun jeden z nejznámějších symbolů v historii American Airlines. Orla spojujícího svět.

American Airlines dnes létají do více než 350 destinací po celém světě. Do oslav jejich stého výročí zbývá šest měsíců. První let uskutečnily už v roce 1926. V příštím roce se plánují vrátit do Prahy, obnoví přímé spojení z Filadelfie.

American Airlines se vrací do Prahy, obnoví spojení do Filadelfie

Sto let bude brzy slavit také německá Lufthansa, i ta vzlétne s letounem ve speciálním výročním zbarvení. Dostal jej Boeing 787-9 Dreamliner a tvoří jej modrý trup s bílým jeřábem nad ním, jehož křídla přecházejí do křídel letadla. Křídla letounu se tak symbolicky stávají křídly jeřába.

Design podle aerolinky spojuje pohyb a eleganci, tradici i budoucnost. Jeřáb, navržený jako ochranná známka grafikem a architektem Ottem Firlem v roce 1918, se během desetiletí stal celosvětově nezaměnitelným symbolem Lufthansy.

Kromě jeřába je na levé straně trupu integrováno číslo „100“ a na pravé nápis „1926 / 2026“. Logo „100“ je rovněž namalováno na spodní části letounu.

Klub stoletých aerolinek se rozroste. Lufthansa představila výroční Dreamliner

Tagy AA american airlines
Žádné komentáře