Zlín poptává čtyři bateriové trolejbusy, odhadovaná cena je 52 milionů

Trolejbus DSZO. Pramen: DSZOTrolejbus DSZO. Pramen: DSZO

Poslední nové trolejbusy do Zlína dodala společnost Škoda Electric v roce 2019.

Dopravní společnost Zlín-Otrokovice (DSZO) vypsala soutěž na čtyři nové trolejbusy, které budou moci využívat i alternativní bateriový pohon. Předpokládaná hodnota zakázky je 52 milionů korun. Se čtveřicí nových vozů se soutěží také jejich údržba a servis. Uzávěrka soutěže je zatím 27. prosince, na dodání pak bude mít vítěz dalších 440 dnů.

Dopravce hodlá nakoupit krátké trolejbusy, délka je stanovena rozmezím 11,5 až 13,5 metru. Míst k sezení má být 24 až 32, nízkopodlažnost je požadována v celé délce vozidla. Maximální rychlost musí být alespoň 65 km/h. Dopravní podnik počítá s životností minimálně 15 let.

Poslední nové trolejbusy do Zlína dodala společnost Škoda Electric v roce 2019. Firma tehdy jako jediná uspěla v soutěži na sedm nových trolejbusů. Typem dodaného trolejbusu byl model Škoda 30Tr s karosérií SOR. Šlo rovněž o parciální trolejbusy. Ve Zlíně šlo o první nasazení vozidel se čtyřmi dveřmi.

DSZO už v minulosti avizovala snahu o rozvoj parciálních trolejbusů v městském provozu. „Bateriové trolejbusy by obsluhovaly některé okrajové části sítě MHD, kde by kvůli nižší hustotě provozu nebylo ekonomické stavět trolejové vedení,“ uvedl před časem mluvčí DSZO Vojtěch Cekota.

Příkladem je aktuální budování zatrolejovaného úseku od pošty v Otrokovicích přes třídu Osvobození až po sokolovnu na ulici Komenského. To umožní bateriovým trolejbusům, aby obsluhovaly celou trasu dosavadní autobusové linky 55, a to až po konečnou na Štěrkovišti. Výstavba by měla skončit na jaře příštího roku.

Tagy DSZO parciální trolejbusy Zlín
13 komentářů