Zastávka pro hory a lesy. Studenti navrhli pro Správu železnic dřevěný přístřešek

Vítěz. Zastávkový přístřešek od trojice Alexandra Horáčková, Michaela Andrlová a Jan Rous.. Pramen: Správa železnicVítěz. Zastávkový přístřešek od trojice Alexandra Horáčková, Michaela Andrlová a Jan Rous.. Pramen: Správa železnic

„Vítězný návrh, pojící dřevo, originální design a snadnou údržbu, budeme v budoucnu vídat například v podhorských oblastech,“ uvedla SŽ.

Správa železnic představila budoucí podobu dřevěných přístřešků pro „zapadlé“ zastávky. Design vzešel ze studentské soutěže, kterou spolu se SŽ pořádala Fakulta lesnická a dřevařská České zemědělské univerzity. Výsledky byly vyhlášeny v úterý ve stanici Praha-Dejvice.

„Vítězný návrh, pojící dřevo, originální design a snadnou údržbu, budeme v budoucnu vídat například v podhorských oblastech,“ uvedla Správa železnic. Soutěže se zúčastnilo šest týmů, jako nejlepší vyhodnotila komise návrh Alexandry Horáčkové, Michaely Andrlové a Jana Rouse.

Návrhy zastávkových přístřešků od studentů. Pramen: Správa železnicNávrhy zastávkových přístřešků od studentů. Pramen: Správa železnicNávrhy zastávkových přístřešků od studentů. Pramen: Správa železnicNávrhy zastávkových přístřešků od studentů. Pramen: Správa železnicNávrhy zastávkových přístřešků od studentů. (cena náměstkyně GŘ)Pramen: Správa železnicVítěz. Zastávkový přístřešek od trojice Alexandra Horáčková, Michaela Andrlová a Jan Rous.. Pramen: Správa železnic

Soutěž byla určena pro tříčlenné týmy, vždy dva studenti Fakulty lesnické a dřevařské přizvali ke spolupráci jednoho studenta architektury. Výsledkem měl být návrh dřevěného přístřešku, „který se stane součástí typizovaných staveb na české železnici“.

Úkolem bylo navrhnout přístřešek pro využití v horských a podhorských oblastech nebo v chráněných krajinných a přírodních lokalitách. Celková cena neměla překročit 500 tisíc korun, a to včetně realizace stavby. Jako materiál se mělo v maximální možné míře použít dřevo z místních zdrojů; právě podpora dřeva jako hlavního stavebního materiálu byla jedním z cílů soutěže. Porota rovněž hodnotila náročnost údržby.

Tagy nové železniční zastávky přístřešky Správa železnic
121 komentářů