Zásilkovna začíná rozvážet balíky i na českých elektrokolech Cargio

Elektrické cargo kolo od Cargia v barvách Zásilkovny. Foto: ZásilkovnaElektrické cargo kolo od Cargia v barvách Zásilkovny. Foto: Zásilkovna

Pilotní provoz potrvá 3 až 5 měsíců.

Další logistická společnost se pouští do doroučování zásilek pomocí eletrických cargo kol. V Praze Hostivaři budou z výdejního míst v obchodním centru VIVO! rozvážet cyklokurýři Zásilkovny na elektrole od české společnosti Cargio industries. Jde zatím o pilotní projekt firmy patřící do skupiny Packeta.

Cyklo kurýr denně doručí kolem 70 zásilek a najede s nulovými emisemi přibližně 80 kilometrů. Analýzy ukazují, že za rok by na takto dlouhé trase jeden automobil na spalovací motor vypustil do ovzduší přibližně 2 600 kilogramů CO2. Pilotní projekt doručení zásilek na elektrokole je plánován na dobu 3–5 měsíců. Samotné kolo má úložný prostor o objemu 380 litrů a pojme až 50 standardních zásilek. Kola Cargio využívá už společnost DoDo. Na dodávku zásilek ve městech s pomocí cargo kola přechází čím dál víc logistických firem.

„Spuštění doručování zásilek na kole je součástí naší strategie udržitelného podnikání. Zahrnuje rozsáhlý popis našich plánů a závazků od využívání alternativních zdrojů energie, nakládání s odpady, bezpečností na pracovišti až po aktivity v oblasti společenské odpovědnosti. V letošním roce plánujeme například dokončit analýzu uhlíkové stopy v rámci celé skupiny Packeta a také zahájíme unikátní projekt v oblasti využití vodíku,“ říká Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a CEO holdingu Packeta. Analyzuje vybudování vlastní čerpací stanice, plánuje také využít rozsáhlé plochy svých dep k umístění fotovoltaiky k jeho výrobě. První vodíkové auto plánuje Packeta začít testovat v první polovině letošního roku.

Tagy Cargio cargobike Zásilkovna
22 komentářů