Zakázka na motoráky v Ústeckém kraji míří k Die Länderbahn

Siemens Desiro společnosti Länderbahn v Žitavě. Foto: Jan SůraSiemens Desiro společnosti Länderbahn v Žitavě. Foto: Jan Sůra

Ústecký kraj bude jednat o smlouvě na provoz na některých neelektrifikovaných tratích od prosince 2019 se společností Die Länderbahn. Kraj

Ústecký kraj bude jednat o smlouvě na provoz na některých neelektrifikovaných tratích od prosince 2019 se společností Die Länderbahn. Kraj upřesnil informace z počátku týdne o průběhu výběru dopravce, kdy kraj nejprve oznámil jednání se třemi dopravci.

S ohledem na získané informace, které jednotlivé společnosti poskytly v rámci doručených cenových a smluvních podmínek k provozování železniční dopravy v provozním souboru DMU 120 se Rada Ústeckého kraje rozhodla, že finální znění smlouvy o veřejných službách bude vyjednáváno přednostně se společností Länderbahn,“ uvedl Ústecký kraj v tiskové zprávě.

Je ochotna zajistit dopravní obslužnost za nejvýhodnějších podmínek, kdy při okamžité nabídce vysoké kvality (a ve srovnání s ostatními nabídkami nejvyšší počáteční kvality) již při zahájení provozu požaduje druhou nejnižší cenu a závažnost jí vyžadovaných změn či doplnění smluvní dokumentace je relativně nižší,“ napsal kraj v materiálu.

Die Länderbahn v Česku působí na dvou místech. V Libereckém a Ústeckém kraje jezdí pod značkou Trilex s vlaky mezi Libercem a Rybništěm a dál do Saska, pro Liberecký kraj ještě zajišťuje sezónní linku z Liberce do Doks. S Českými drahami se také podílí na projektu vlaků Praha – Mnichov pod značkou Alex, kde měl ale dopravce velké problémy s plněním kvality a výpadky vozů musely zachraňovat České dráhy.

Die Länderbahn patří do skupiny Netinera, kterou z 51 procent ovládají italské železnice Ferrovie dello Stato Italiane (FS), zbytek má lucemburský fond Cube. Pro linky v Ústeckém a Libereckém kraji nabídla firma hlavně jednotky Siemens Desiro a Stadler RS1, kterými dosud jezdí na trasách v pohraničí. O linky má ale přijít, protože v soutěži na další provoz ji porazila DB Regio. Výsledek soutěže ale není ještě pravomocný a může se stát, že firma bude dál jezdit hlavně v Sasku. V takovém případě by se musel kraj obrátit na druhý Leo Express.

Ústecký kraj poptává celkem 1,83 milionu vlakových kilometrů ročně, tedy téměř čtvrtinu toho, co ročně na železnici objednává. Finančně jde při desetiletém kontraktu nejméně o dvě miliardy korun. Vlaky by měly vyjet na konci příštího roku

Návrh smlouvy počítá s nasazením čtrnácti turnusových vozidel. Jde o linky U11 Česká Lípa – Postoloprty, U25 Most – Moldava (jen přímé vlaky z Ústí nad Labem), L2 Děčín – Česká Lípa – Liberec (osobní vlaky) a úplně nová linka U52, která má přinést přímé spojení Žatce a Ústí nad Labem. Ústecký kraj se dohodl s Libereckým krajem, že vybere dopravce i pro linky, které historicky obsluhují a platí oba regiony. Odpadne tak složitá situace, kdy v některých oblastech vlaky končí zbytečně na hranici regionu.

Kraj chce novou smlouvu na deset let, nový dopravce má začít jezdit už v prosinci 2019. Podle podmínek by mělo jít o nová nebo zánovní vozidla. Nové jednotky musí jezdit nejméně rychlostí 120 kilometrů v hodině, musí mít klimatizaci. Povinnou výbavou budou například zásuvky nebo wifi.

Tagy Děčín - Česká Lípa - Liberec Die Länderbahn Linka L2 linka U11 linka U25 linka U52 Žatec - Ústí nad Labem Ústecký kraj
44 komentářů