egoe-plus
Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

Začíná rekonstrukce Štěrboholské spojky, o kus dál na okruhu demoluje ŘSD most

Štěrboholská spojka. Foto: SOKP511.cz
Štěrboholská spojka. Foto: SOKP511.cz
Práce na Štěrboholské spojce probíhaly už loni, šlo o přípravné práce především ve středovém pásu.

Motoristé v Praze v nastávajících týdnech znovu o něco výrazněji pocítí absenci úseku Pražského okruhu mezi D11 a D1. Pražská Technická správa komunikací (TSK) zahájí další etapu rekonstrukce Štěrboholské spojky, která omezí provoz na této vytížené pražské tepně.

Opravy a dopravní omezení se budou týkat zhruba 1,5 kilometru dlouhého úseku. Při rekonstrukci dojde k odstranění dvou vrstev vozovky a následné pokládce nových vrstev. Práce zde přitom probíhaly už loni, podle TSK šlo o přípravné práce především ve středovém pásu, které umožní letošní velkou rekonstrukci. Podrobnosti k omezením v jednotlivých etapách opravy jsou na stránkách TSK.

Oprava Štěrboholské radiály v roce 2020. Pramen: TSK Praha
Oprava Štěrboholské radiály v roce 2020. Pramen: TSK Praha

Nejde ovšem o jedinou dopravní komplikaci ve východní části metropole. O kus dál na sever na Černém Mostě, kde už se Šterboholská spojka proměnila v Pražský okruh (D0), provádí ŘSD demolici mostu přes Chlumeckou ulici. Bourání první části mostu (poloviny blíže centru) zahájí v sobotu ráno.

Doprava na mostě je svedena do jednoho jízdního pásu, ke stejné úpravě dojde o víkendu i pod mostem. V návaznosti na uzavření jízdního pásu v ulici Chlumecká se zároveň na dálnici D0 uzavře jedna výjezdová větev ve směru Chlumecká. Doprava bude vedena objížďkou přes mimoúrovňovou křižovatku Satalice.

Práce na Šterboholské spojce by měly skončit 4. července, omezení spojená s demolicí a výstavbou mostu přes Chlumeckou potrvají dvě stavební sezony.

 

Odebírat
Upozornit na
guest
28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jibla

….. kdyby radsi mákli na okruhu z d1 okolo běchovic a pak delali mosty….ony by jeste pár let vydržely…

David

Každý rok se na Štěrboholské radiále opravuje něco jiného: vnější svodidla, vnitřní svodidla, osvětlení, optický kabel, protihlukové stěny, asfaltový povrch, kanalizace, mosty … nemůže se to dělat najednou, protože TSK

Raddie

Práce na Štěrboholské spojce probíhaly už loni – osobně mám oocit, že tam se kope furt…

Jakub W

a zrovna tohle jsou dva úseky, kde bych čekal práci 24/7 protože tady nám fakt nevadí že si připlatíme. jezdím tam o půlnoci z práce tak schválně, jak tam kuci budou makat

mirek

Přestěhujte se do Štěrbohol, když máte tak rád hluk 24/7

Frantisek

Vy si připlatíte? Fajn. 🙂

Tomas

No maucta … uz ted je to tam totálně zasekané …. a ted tomu naloží další várku …

Frantisek

Pokud je to ucpané v „normálním“ stavu, má se to přestat udržovat?

Vojta

V případě Štěrboholské radiály by bylo mnohem jednodušší napsat o dnech, kdy neprobíhá rekonstrukce, neboť je v dezolátním stavu ode dne otevření před necelými 20 lety….

Ketchup1970

Houpačka u obi se vám nelíbí ? Stačí dat 60 značku a je vyřešeno …😀

Celer je hnusnej

Ne, nelíbí, už jen proto, že je to nové.

Host

Geniální plán. V období největší roční špičky (25.6. – 27. 6., 1. 7.) bude 1 pruh ve směru z centra.

jkjk

Konec června rozhodně roční špička není, minimum je právě v červenci (92 % ročního průměru). Maximum duben (109 %).

MartinS.

Nesmíte brát celoměsíční průměry. Tady byl myšlen začátek prázdnin a to je fakt jedna z největších krátkodobých špiček.

Frantisek

Zavolejte Andrejovi, on to zařídí. 🙂 Když nechcete čekat, jeďte na prázdniny jinak, vyvažte se ze železné košile. Třeba tím potěšíte i jiné…

Sch

TSK je expert na zbytečné uzavírky, dilatace na sjezdu do Braníka také opravovala dvě stavební sezóny. Někomu nedošlo, že na každém nadjezdu jsou dilatace dvě a bylo by vhodné opravovat obě najednou.
Štěrboholská je katastrofa a totální selhání managementu oprav. Plynulosti dopravy je jedno, jestli je uzavírka dlouhá 400m, 800m 1,5km, nebo 4km. Hlavní zdržení jsou kolony a ty se tvoří stejné bez ohledu na délku opravovaného úseku.

Jméno

Subjektivně mi přijde, že to rekonstruují každé léto a rovněž mi subjektivně přijde, že kvalita je nevídaně otřesná. Struktura povrchu asfaltu je jakási prapodivná a silnice zvlněná.

Azkaban

Asi tak, naprosto sfušovaná rekonstrukce. Již hotové úseky z minulých let vykazujou těžké vady. Nerovnosti, drncání a to zvlnění ve směru na Čerňák to jen podtrhlo…tady TSK těžce propadlo a někdo by za to měl nést odpovědnost

Sch

Souhlasím, v úseku za nájezdem z Průmyslové směr z centra po čerpací stanici MOL byl rekonstruován v roce 2019 a nyní je tam snížená rychlost, kvůli propadu vozovky.

Tomas

to je ta lidská krátká selektivní pamět. dělaji to po usecich a postupne se posouvaj .. nic vic, nic min.

Jméno

Pak ještě zbývá vysvětlit tu otřesnou kvalitu. Firma má nějaké muzeální stroje ? Dávají tam nějaký recyklát ? Dělají to zdarma, a darovanému koni …?

Frantisek

Někdy ani nemusejí. Problém může být jak na straně stavby, tak na straně uživatelů.

Raddie

Jakože auta jezdí špatně? 🤭🤭🤭

Původní Pražák

Kolikátý rok v řadě? Alespoň pátý? A nevěřím, že poslední. Asi sázka s ŘSD, jestli bude D1 trvat déle.

Frantisek

To bude furt dokola, zvláště při tom zatížení.

pedro74

Á nekonečná fakturace na Jižní spojce, tady je to zavřené v každé stavební sezóně, takhle vzniká perpetuum mobile…

Jiří Kocurek

To je jednoduchá úvaha. Je-li ve městě 100 km vodovodního potrubí, tak se každý rok rozkope 1-2 km, říká se tomu průběžná obměna.

pedro74

Kdyby se to udělalo kvalitně a rychle v dlouhých úsecích, tak ano. Tady si hrají skoro pořád na stejném místě a stále to stojí za prd. Tohle opravdu není průběžná obměna…