Začalo stavební řízení k obchvatu Plas, zahrne i nejvyšší most. Stavba má začít příští rok

Most přes Střelu na obchvatu Plas. Foto: ŘSDMost přes Střelu na obchvatu Plas. Foto: ŘSD

Stavba by měla začít v roce 2024, hotovo by mělo být v roce 2027. Odhadovaná cena činí 1,5 miliardy korun.

Plzeňský krajský úřad zahájil stavební řízení k obchvatu Plas na silnici I/27. Součástí šestikilometrové přeložky bude i obloukový most přes údolí řeky Střely a železniční trať Plzeň – Žatec, který se s výškou přes 87 metrů (v nejvyšším místě 87,3 m) zařadí mezi nejvyšší v republice.

„Pokud vše půjde podle předpokladů, bude stavební povolení vydáno ve druhé polovině roku. Stavba by pak měla začít v roce 2024,“ uvedlo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Hotovo by mělo být v roce 2027. Odhadovaná cena stavby činí 1,5 miliardy korun.

Podle ŘSD je stávající vedení I/27 nevyhovující. „Táhlá stoupání či klesání společně s nevyhovujícím průtahem městem Plasy s významnými památkově chráněnými objekty kláštera vyvolávají potřebu nové trasy,“ stojí v letáku ke stavbě.

Trasa obchvatu Plas. Foto: ŘSD

Trasa obchvatu Plas. Foto: ŘSD

Obchvat vyvede dopravu z centra Plas a řidiči se vyhnou nepřehledným zatáčkám na obou stranách města, kde se stávají vážné nehody. Provoz na silnici I/27 z Plzně přes Plasy a Kralovice na Most několik let trvale houstne a přibývá těžkých nákladních vozidel, hlavně se surovinami, které se v regionu těží. Denně centrem projede až 10 000 aut.

Samotný most budě měřit na délku 500 metrů a bude mít podobu obloukové železobetonové konstrukce. Vedle dvou silničních pruhů bude na mostě tři metry široký chodník s cyklostezkou, oddělený svodidly, a uprostřed vyhlídkové místo s průhlednou podlahou.

Podle ŘSD nenaruší panorama města s dominantním klášterem, podoba mostu byla konzultována s památkáři.

Podobné řešení dopravních problémů zvolilo ŘSD na I/27 také u Žatce, kde se chystá stavba mostu přes údolí říčky Hutná.

Tagy I/27 obchvat Plas ŘSD
14 komentářů