Začala výměna stropní desky stanice Florenc, potrvá 4,5 roku. Vzniknou i nové eskalátory

Stanice metra Florenc. Autor: SimcaCZE – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=58339345Stanice metra Florenc. Autor: SimcaCZE – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=58339345

Uvolňování a odřezávání nosníků, které jsou dlouhé 23 metrů a váží až 28 tun, přijde na řadu na začátku května.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes zahájil dlouho připravovanou stavební akci v metru. Za téměř 1,8 miliardy korun bude vyměněna stropní deska a zmodernizován vestibul stanice Florenc. Při té příležitosti budou osazeny i nové eskalátory směrem k autobusovému nádraží. Práce, které jsou rozvrženy do tří etap, potrvají zhruba 4,5 roku. Provedou je společnosti Metrostav DIZ a Geosan.

Stropní konstrukci nad vestibulem stanice tvoří 131 nosníků, monolitická deska, která se nachází pod křižovatkou ulic Křižíkova a Ke Štvanici, a hydroizolační vrstvy. Všechny nosníky i desku je podle DPP nutné vyměnit kvůli rozsáhlé korozi, které výrazně pomohla povodeň v roce 2002. Šetření navíc ukázala, že při stavbě stropní konstrukce nebyl použit materiál o takové tloušťce, jakou požadoval projekt. Poškozená je i izolace, takže do vestibulu zatéká.

Vedle výměny stropu projdou modernizací i podchody, vestibul a technické zázemí. DPP také kompletně vymění stávající hliníkové podhledy za nové, opraví průsaky, obklady stěn a dlažbu a zrepasuje prosklené stěny. Mozaiku Bitva o Sokolovo čeká zásah restaurátorů. Třetí částí stavební akce je vybudování dvojice eskalátorů místo pevného schodiště u výstupu v Křižíkově ulici směrem k autobusovému nádraží Florenc.

Samotné uvolňování a odřezávání nosníků, které jsou dlouhé 23 metrů a váží až 28 tun, přijde na řadu na začátku května. Vyžádá si několik víkendových výluk, během kterých bude metro nahrazeno tramvají s konečnou na obnovené trati v Opletalově ulici. Na druhé straně se tramvaj bude otáčet u Výstaviště.

První výluka je v plánu na víkend 21.–22. května, druhá pak na první červnový víkend. „Vše ale bude záležet na klimatických podmínkách. Nemůžeme strop stanice zcela odkrýt, když by hrozilo, že do ní bude celý den pršet. Proto máme připraveny i náhradní termíny, a to poslední květnový a druhý červnový víkend. Veřejnost budeme včas informovat,“ uvedl šéf DPP Petr Witowski.

Na letošní rok je naplánováno šest víkendových výluk, na příští rok osm. Dokončení stavby se očekává na podzim 2026.

Tagy dpp stanice metra Florenc
Žádné komentáře